خودرو و جاده‌ غیراستاندارد، از عوامل افزایش شمار مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه در سال ۹۶ نزدیک ۱۳۵ هزار نفر به‌ عنوان جامعه هدف تحت پوشش سازمان قرار گرفتند، گفت: از آنجایی که بسیاری از موارد معلولیت به دنبال این است که جاده‌ها و خودروها غیر استاندارد هستند، سازمان‌های مربوطه باید مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داریوش بیات نژاد با بیان اینکه با توجه به افزایش مستمری در سال گذشته، ۵۰ درصد اعتبار حمایت از افراد دارای معلولیت به یارانه مراکز شبانه روزی یا معلولان مراکز روزانه تعلق می گیرد، افزود: برای افزایش کیفیت خدمات به معلولان لازم است اعتبارات افزایش یابد. اگر تامین اعتبارات محقق شود، خدمت به معلولان نیز به درستی محقق می شود.

بیات نژاد که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، ادامه داد: باید به جای اینکه اقتصادی کردن سازمان بهزیستی، نهادهای اقتصادی که بخش عمده آنها در ایجاد معلولیت افراد سهیم داشته اند، در راستای مسئولیت اجتماعی خود گام بردارند.

وی با بیان اینکه در سال ۷۶ بیش از ۸۰ هزار نفر در جاده‌ها دچار حوادث جاده ای شده‌اند و بیش از ۱۵ هزار نفر فوت کرده‌اند، اظهار کرد: در سال ۹۶ نزدیک ۱۳۵ هزار نفر به‌ عنوان جامعه هدف تحت پوشش سازمان قرار گرفتند، از آنجایی که در بسیاری از موارد جاده‌ها و خودروها غیر استاندارد هستند، سازمانهای مربوطه باید مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.

 عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با بیان اینکه ۲۲ هزار میلیارد تومان برای کمیته حمایت از معلولان بودجه نیاز است، گفت:  تا امروز حتی یک ریال از بودجه مذکور تخصیص پیدا نکرده است چراکه وضع دولت خوب نیست.

این نماینده مجلس  ادامه داد: در خصوص برخی سازمان‌ها مانند بهزیستی که حمایتی هستند، به جای اینکه اقتصادی شوند، باید پتانسیل‌های آنها را ارتقا دهیم و مددجویان را توانمند کنیم.

عزیزی افزود: بهزیستی و کمیته امداد سالانه افراد بسیاری را به سمت توانمندسازی هدایت می‌کنند. شاید بخشی از مددجویان مشکلات جسمی داشته باشند اما ذهن و توان این افراد همچنان فعال است.

کد خبر 9094

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد