شریعتمداری اعلام کرد: اجرای جدی قانون استخدام معلولان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای اجرای قانون جامع حمایت از معلولان به ریاست معاون اول رئیس جمهوری گفت: براساس آنچه در نخستین جلسه این کمیته مطرح شد قانون سه درصد استخدام معلولان در بخش‌های دولتی در حال انجام است و با رفع برخی مشکلات این قانون به صورت جدی‌تر اجرا خواهد شد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی زنان روستایی اظهار کرد: زنان روستایی یکی از مهمترین عوامل تولید کشور هستند و در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید تمام تلاش دولت در مسیری بوده تا از ظرفیت زنان روستایی به ویژه زنان سرپرست خانوار در حوزه تولید استفاده شود.

وی گفت: در جلسه امروز هیأت دولت گزارشی در این زمینه ارائه شد که براساس آن در حوزه مشاغل خانگی قریب به ۶۰ درصد مربوط به زنان روستایی است. همچنین از مجموع منابع موجود در فعالیت اشتغال پایدار روستایی حدود ۴۷ درصد آن را مجموعه زنان کشور در حوزه بخش‌های زیر ۱۰ هزار نفر و روستاهای کشور در اختیار دارند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: در جلسه امروز دولت تأکید شد که برای تقویت صندوق‌های تأمین مالی خرد روستاییان گام‌های موثرتری برداشته شود و شرایطی فراهم شود تا با رساندن محصولات تولیدی زنان روستایی به بازار وضعیت مطلوب‌تری برای ایجاد اشتغال پایدار در این قشر فراهم شود.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز عصای سفید، گفت: تحصیل‌کرده‌ترین قشر در جامعه معلولان کشور جامعه نابینایان هستند و دیروز جلسه مفصلی با کانون‌های مربوط به این قشر فرهیخته داشتیم. در این جلسه مشکلات و گرفتاری‌های امروز جامعه نابینایان را شنیدیم.

وی با اشاره به کسب رتبه زیر ۱۰۰۰ در کنکور سال جاری توسط ۳۳ نفر از جامعه معلولان کشور اظهار کرد: مایه افتخار است که در کنکور ۹۸، ۱۴ نفر از افرادی که رتبه زیر هزار کسب کردند از جامعه نابینایان کشور هستند. این آمار نشان می‌دهد که علیرغم محدودیت‌های موجود در این قشر آن‌ها در سایر عرصه‌ها توانمند هستند و می‌توانند خود را در عرصه کار و فعالیت به قله‌های علم و دانش برسانند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت اجرای قانون استخدام سه درصد از معلولان کشور در دستگاه‌های اجرایی گفت: در قانون جامع حمایت از معلولان کمیته‌ای برای نظارت بر اجرا به ریاست معاون اول رئیس جمهوری تشکیل شده است که وزارت کار دبیری آن را بر عهده دارد؛ در نخستین جلسه این کمیته یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده، وضعیت اجرای قانون سه درصد در به کارگیری معلولان در بخش‌های دولتی بود که براساس گزارش‌های ارائه شده این قانون در حال اجراست.

شریعتمداری ادامه داد: در استخدام اخیر که ۷۰ الی ۸۰ درصد آن متعلق به آموزش و پرورش است، مشکلی در احراز شرایط سمت‌های مختلف آموزشی ایجاد شده که آموزش و پرورش و سازمان اداری استخدامی باید آن را برطرف کنند. بعد از برطرف شدن این مشکل قانون سه درصد به کارگیری معلولان با پیگیری جدی‌تری در سال جاری و سال آینده اجرا خواهد شد.

انتهای پیام  

کد خبر 9052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد