۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱
اجرای طرح "با من بخوان"

معاون امور اجتماعی بهزیستی لرستان گفت: طرح "با من بخوان" در مهدهای کودک مناطق سیل زده و کم برخوردار استان لرستان رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی لرستان، سلمان کریمیان با اعلام این خبر افزود: امسال طی تفاهم نامه ی فیمابین بهزیستی استان، معاونت امور اجتماعی، دفتر امورکودکان و نوجوانان  و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان دنیا منعقد گردید که  طبق این تفاهم نامه ۳۵ مهدکودک از مناطق سیل زده و کم برخوردار در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.  

کریمیان هدف از اجرای این طرح را توانمند نمودن مربیان این مناطق در اجرای شیوه ی آموزش  خلاق از راه ادبیات، تقویت سواد پایه و ترویج کتابخوانی برشمرد.

کریمیان افزود: "با من بخوان" برنامه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی برای همه کودکان به‌ویژه کودکان محروم و در بحران است.

وی با بیان اینکه طرح "با من بخوان" بر پایه رساندن کتاب‌های مناسب و باکیفیت به دست همه کودکان بنا شده است گفت:  همه کودکانی که در وضعیت معمول زندگی به این‌گونه از کتاب‌ها دسترسی ندارند حق دارند کتاب‌های باکیفیت بخوانند.

این مقام مسئول اضافه کرد: این طرح بر تقویت سواد پایه و سهیم شدن کتاب با کودکان با روش بلندخوانی، گفت‌وگو و نمایش در پیوند با کتاب تمرکز دارد تا هم‌زمان با ایجاد لذت و شوق خواندن تأثیرگذاری ژرف‌تری بر ذهن و جان کودکان بگذارد.  
کریمیان افزود: این برنامه  افزون بر گزینش آگاهانه کتاب‌های مناسب و باکیفیت و رساندن آن به دست کودکان، می‌کوشد با برگزاری کارگاه‌های گوناگون، مربیان را در زمینه بلندخوانی و فعالیت‌های در پیوند با آن توانمند کند.

برنامه «با من بخوان» در مناطق مختلفی که کودکان محروم و در بحران نیاز به کتاب‌های باکیفیت داشته باشند، از سوی نیکوکاران پشتیبانی می‌شود.  
 

کد خبر 9010

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد