بازدید مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی از بزرگترین مرکز خیریه حمایت از بیماران اوتیسم قم

دکتر محمد تقی جغتائی مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی امروز از مرکز اتیسم گلهای بهشتی بزرگترین مرکز خیریه حمایت از مبتلایان به اوتیسم در استان قم و از ساختمان در دست احداث اختلالات تکاملی قم بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قم  مرکزاتیسم  گلهای بهشتی به همت جمعی از خیرین استان قم در زیربنایی به مساحت ۶۰۰ متر مربع و با هزینه ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال احداث شد و در هفته دولت امسال رسما افتتاح گردید قرار است این مرکز به عنوان مرکز تحقیقاتی و پژوهشی اقدام به غربالگری و ارائه خدمات درمانی به بیماران اوتیسم می کند.

شنوایی سنجی، کاردرمانی حرکتی و ذهنی، گفتار درمانی و سالن آموزش از بخش های این مرکز است.

در حال حاضر ۳۰۷  بیمار مبتلا به اوتیسم در قم شناسائی شده اند که ۱۴۰ نفر از کودکان مبتلا به اتیسم زیر ۱۰ سال  از خدمات ۴ مرکز توانبخشی  غیردولتی و خیریه روزانه تحت نظارت بهزیستی استان خدمات  دریافت می کنند.

اُتیسم را بیشتر می‌توان یک اختلال نورولوژیکی که خودش را در سال‌های اولیه کودکی (۳ سال آغازین کودکی) نمایان می‌کند معرفی نمود. این اختلال در بیماران اُتیستیک(اوتیستیک) باعث می‌شود که مغز فرد مبتلا به اتیسم(اوتیسم) نتواند در زمینه رفتارهای اجتماعی و مهارت‌های ارتباطی به‌درستی عمل کند و مزاحم او برای یادگیری چگونگی ارتباط و تعامل با دیگران به‌طور اجتماعی می‌شود. کودکان و بزرگسالان اُتیستیک(اوتیستیک) در زمینه ارتباط کلامی و غیرکلامی(رشد زبان)، مهارت‌های شناختی معمول، رفتارهای اجتماعی، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و بازی دارای مشکل می‌باشند.

کد خبر 9001

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد