قزوین| در استان از هر چهار ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در استان قزوین از هر چهار ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان قزوین، علیرضا وارثی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات دفتر اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در سال 97 تلاش شد تعداد اورژانس‌های اجتماعی در استان قزوین را از 3 به 8 اورژانس برسانیم که این مراکز تاکنون در شهرهای آبیک، آوج، الوند، اقبالیه و تاکستان و بوئین‌زهرا راه‌اندازی شده و در تمام شهرستان‌ها فعال است.

وی افزود: در حوزه اجتماعی در سال 97 در زمینه مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی نسبت به سال 96، 24 درصد تعداد مراجعه‌کنندگان افزایش یافته است و تعداد مراجعه‌کنندگان به تیم‌های سیار یا مراجعه سازمان به آنها هم 382 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین ادامه داد: خط 123 اورژانس اجتماعی در سال گذشته نسبت به سال 96، 168 درصد رشد تماس داشته‌ایم که نگران‌کننده بوده و نشانگر رشد آسیب‌های اجتماعی است و گاها جای تاسف دارد.

وارثی اضافه کرد: حمایت و نگهداری از دختران و زنان در معرض آسیب منفی 29 درصد کاهش داشته و حمایت از دختران در خانه سلامت منفی 16 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از کودکان کار و خیابانی 29 درصد ارتقا یافته و دو بخش خصوصی را افزوده‌ایم.

این مسئول تصریح کرد: در سال 96 تعداد بانوان مراجعه‌کننده و نگهداری شونده 58 نفر ظرف مدت 6 ماه بوده و سال گذشته 67 خانم در معر ض آسیب خشونت خانگی مراجعه کرده‌اند که 16 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشته است.

مدیر کل بهزیستی استان قزوین افزود: در استان قزوین از هر چهار ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود که به 3.7 دهم رسیده است.

وارثی علت عمده طلاق در استان قزوین عدم آشنایی با مهارت‌های زندگی و آیین همسرداری ذکر و خاطرنشان کرد: بیشتر افرادی که دچار طلاق  می‌شوند افراد در سنین بالا هستند و یا در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به سامانه تصمیم در استان قزوین بیان کرد: در استان قزوین هیچگونه طلاق توافقی بدون هماهنگی با اداره کل بهزیستی استان قزوین صورت نمی‌گیرد.

این مسئول افزود: تعداد مستمری‌بگیرها از 6 هزار نفر در استان قزوین به 21 هزار نفر رسیده و حمایت از خانواده دوقلو 14 درصد رشد داشته است.

کد خبر 895

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد