بهزیستی قزوین به ۳۲ منطقه حاشیه‌نشین خدمات ویژه ارائه می‌دهد

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین گفت: بهزیستی استان قزوین در ۳۲ منطقه حاشیه‌نشین و سکونتگاه‌های غیررسمی به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سطح کیفیت زندگی فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین  هدی حقیقی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین ، با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین، تصریح کرد: ۳۲ منطقه به‌عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین اولویت‌دار از سوی اداره کل مسکن و شهرسازی به سازمان بهزیستی معرفی شد که برنامه‌های مختلفی در این مناطق اجرا شده است.

وی افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری در حوزه حمایتی ۲۵۴ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرارگرفته است که از خدمات مختلف بهزیستی مانند پرداخت مستمری، افزایش یارانه، پرداخت کمک موردی و سبد کالا بهره‌مند شدند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: در حوزه کنترل و کاهش آسیب اجتماعی نیز پایگاه خدمات اجتماعی، خط ۱۲۳، خدمات سیار و مرکز مداخله در بحران در این مناطق راه‌اندازی شده است که طی آن هزار و ۱۷۶ نفر موردپذیرش قرارگرفته و خدمات متنوعی اعم از مداخله در کودک‌آزاری، همسر آزاری، معلول آزاری و فرار دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای بهزیستی در مناطق حاشیه‌نشین توجه به کودکان و نوجوانان است که در این حوزه نیز سه مهدکودک فعال در این مناطق تأسیس‌شده است، همچنین تلاش شده که در صورت تخصیص اعتبار از سوی اداره کل راه و شهرسازی یا استانداری قزوین یک وعده‌غذای گرم برای این کودکان تأمین شود.

حقیقی یادآور شد: به‌منظور تأمین شرایط زندگی سالم، حفظ کرامت کودکان و نوجوانان بر اساس الگوی اسلامی ایرانی، تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان موفق نیز برنامه‌هایی در جهت ارتقاء توانمندی‌های آن‌ها در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با تأکید بر محورهای رشد در نظر گرفته‌شده است، همچنین ۴۷ کودک دارای خانواده جایگزین موردحمایت قرارگرفته‌اند.

وی بیان کرد: تشکیل ۱۶۶ پرونده در پایگاه‌های اجتماعی سطح محلات و ارائه خدمات به این افراد، برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر جهت مردم محله، برقراری ارتباط چهره به چهره با مردم و تلاش در جهت رفع مشکلات افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب با کمک مردم، تأسیس پنج کلینیک و مجتمع خدمات بهزیستی، تأسیس مرکز روزانه ارائه خدمات به دختران در معرض آسیب و آسیب‌دیده و پذیرش ۳۱ نفر باهدف توانمندسازی دختران ازجمله فعالیت‌های صورت گرفته توسط بهزیستی در مناطق حاشیه‌نشین است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قزوین تأکید کرد: دو مرکز روزانه کودکان کار و خیابان در شهرستان قزوین و تاکستان نیز در این مناطق فعالیت دارند که تاکنون ۵۶ کودک پذیرش شدند، در این مراکز خدمات مختلف آموزشی، درمانی، مددکاری، روانشناسی، حقوقی، ورزشی و کمک موردی باهدف کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از حضور و کار کودکان در خیابان و ارتقای کیفیت زندگی و رفاه اجتماعی کودکان خیابانی ارائه می‌شود.

کد خبر 8926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد