بهزیستی پیشگام در بهبود شاخص های سلامت روان جامعه

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مقوله سلامت روان در جامعه و ظهور و بروز عوامل متعدد برای به خطر انداختن سلامت روان مردم، به پیشگامی بهزیستی در بهبود شاخص های سلامت روان اشاره کرد و گفت: فعالیت های پیشگیرانه بهزیستی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش معلولیت نقش مهمی در ارتقای سلامت روان مردم دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان غربی؛ دکتر سعید فریور در همایش بهداشت روان با اشاره به انتخاب شعار" ارتقای سلامت روان،جامعه با نشاط" تصریح کرد: امروز همه ارکان سلامت جامعه اعم از دولتی و خصوصی و نیز سازمان های مردم سهمی مهم در کیفیت بخشی به زندگی مردم دارند.

وی فرهنگسازی و اطلاع رسانی، برجسته سازی راهکارهای ارتقای بهداشت روان، تکریم فعالین این حوزه، تقویت همکاری های بین بخشی، شناسایی نقاط ضعف و جلب مشارکت های مردمی را از جمله اهداف هفته بهداشت روان دانست.

فریور تحکیم خانواده، تقویت مهارت های زندگی،توجه به نقش رسانه،توجه به آموزه های دینی،فرهنگ و معنویت و نیز خود مراقبتی را در ارتقای سلامت روان و نشاط اجتماعی مهم و موثر عنوان نمود.

همچنین در این مراسم به همت معاونت امور پیشگیری از بسته های بومی سازی شده مهارت‌های زندگی رونمایی شد. 

همچنین دکتر شاپور احمدی به تشریح سیاست های جدید دفتر مشاوره در برنامه مهارت‌های زندگی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که این طرح در آینده نزدیک فراگیر شده و درون خانواده ها جای گیرد.
 

کد خبر 8923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد