برگزاری مراسم روز جهانی نابینایان در سرای سالمندان بهزیستی سنندج

مراسم روز جهانی نابینایان ظهر روز چهارشنبه ۲۴ مهرماه سنندج با حضور معاونت توانبخشی بهزیستی کردستان ، رییس بهزیستی شهرستان سنندج، رییس آموزش و پرورش ناحیه ۲ سنندج و همچنین جمعی از خانواده های نابینا و کم بینا در سرای سالمندان سنندج برگزارشد.

 به گزارش روابط عمومی  اداره کل بهزیستی کردستان ، مهتاب با اشاره به اینکه از تعداد ۲۷۹۰۰ نفر مراجعه به سنجش بینایی، ۱۲۸۶ نفر مشکوک به آسیب بینایی می باشند که این دانش آموزان  به مرحله تخصصی ارجاع داده شده اند.

رییس بهزیستی شهرستان سنندج، اظهار کرد: در  تمامی حوزه ها چه حوزه ی پزشکی چه روانشناسی حوزه های دیگر تشخیص درمان تاکید بر این است که تشخیص بهنگام مقدمه اول پیشگیری در هر برنامه ی می باشد و اصل برنامه ی سنجش در این راستا عمل می کند.

مهتاب در ادامه از تمامی خانواده ها بخصوص خانواده های نوآموز دارای مشکلات بینایی خواست که برای درمان به آموزش و پرورش و نهادهای حمایتی مراجعه و مشکلات فرزندانشان را پیگیری کنند.

در ادامه این مراسم همچنین از کتاب ادبیات  کودکان تالیف کژال نصرتی و استاد راهنمای ایشان عدنان برزنجی که برای جامعه روشندلان به خط بریل تبدیل شده رونمایی گردید.

 

کد خبر 8920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد