4 هزار و 38 نابینا زیر پوشش بهزیستی چهارمحال وبختیاری هستند

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری : از مجموع ۳۲ هزار معلول شناسایی شده در استان 4 هزار و ۳۸ معلول نابینا، کم بینا در سطح استان زیرپوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به توانمندی جامعه نابینا در سطح استان و دستیابی به مدارج علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح ملی و بین‌المللی افزود: از مجموع ۳۲ هزار معلول شناسایی شده در استان 4 هزار و ۳۸ معلول نابینا، کم بینا در سطح استان زیرپوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

معصومه محمدی  افزود: از این تعداد یکهزار و  ۶۰۰ دانشجو و دانش‌آموز زیر پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و از خدمات مختلف به خصوص کمک هزینه تحصیل و شهریه دانشجویی بهره‌مند می‌شوند.

وی گفت: در راستای حمایت از جامعه نابینایان استان خدمات مختلف از جمله پرداخت مستمری ماهانه، کمک هزینه‌های موردی، هزینه درمان، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان، شهریه دانشجویی و کمک هزینه تحصیلی، کمک به بحث مسکن و اشتغال انجام می‌شود.

محمدی، با اشاره به توانمندی معلولان به خصوص نابینایان در عرصه‌های مختلف تحصیل، آموزشی و فرهنگی افزود: قانون ۳ درصدی اشتغال برای جامعه هدف بهزیستی از سوی دستگاه‌های اجرای و آزمون‌های استخدامی رعایت نمی‌شود.

محمدی ادامه داد: قشر نابینا در استفاده از این قانون از بقیه به دلیل ناتوانایی به دسترسی به سامانه‌های کامپیوتری ضعیف‌تر هستند.

وی اظهارداشت: در استان ۲ انجمن و تشکل نابینایان در شهرکرد و بروجن فعال است.

کد خبر 8917

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد