2 واحد مسکن دو معلولی در شهرستان بروجن افتتاح شد

با حضور سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری 2 واحد مسکن دو معلولی در شهرستان بروجن افتتاح شد

با حضور سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری 2 واحد مسکن دو معلولی در شهرستان بروجن افتتاح شد.


 سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری حمایت دولت از خانواده‌های معلولان را از برنامه های این نهاد دانست و گفت: ۵۰۰ خانواده دارای دو معلول فاقد مسکن تاکنون در استان شناسایی شده است.

معصومه محمدیدر آیین بهره‌برداری از 2واحد مسکونی دومعلولی در شهرستان بروجن افزود: از این تعداد ۴۰۰ خانواده دو معلولی در مناطق شهری و ۱۰۰ خانواده در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی گفت: براساس تفاهمنامه‌ منعقد شده بین بنیاد مسکن، بهزیستی و بنیاد مستضفعان ، برای ساخت مسکن خانواده‌های دو معلولی و بیشتر ، در مناطق روستایی ۱۸۰ میلیون ریال کمک بلاعوض و ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت اعطا می‌شود.

محمدی گفت: در مناطق روستایی که بنیاد مسکن زمین داشته باشد برای تامین زمین به این افراد نیز کمک می‌شود.

به گفته وی، در مناطق شهری نیز با امضا تفاهمنامه ۵جانبه بین بهزیستی، بنیاد مسکن، انجمن خیران مسکن‌ساز، سازمان ملی زمین به نمایندگی از راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان نسبت به ساخت مسکن این خانوادهها اقدام خواهد شد.

محمدی، از پرداخت ۴۰۰میلیون ریال کمک بلاعوض و پرداخت تسهیلات بنیادمسکن برای این خانواده‌ها در مناطق شهری خبر داد و گفت: هزینه انشعاب‌ آب، برق و گاز این مددجویان و همچنین هزینه پروانه ساخت مسکن دومعلولی در مناطق شهری رو روستایی رایگان است.

وی، از افزایش دو برابری میزان کمک‌های بلاعوض به این اقشار در سالجاری خبر داد و گفت: برای خانواده‌های تک معلولی نیز ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

به گفته وی، هم‌اکنون ۳۳ واحد مسکن برای خانواده‌های چندمعلولی با کمک خیران مسکن‌ساز در شهرک منظریه شهرکرد در دست ساخت است.
 هم اکنون ۳۲ هزار معلول در استان چهارمحال وبختیاری شناسایی شده که از این میزان ۱۲ هزار نفر مستمری بگیر دائم بهزیستی هستند.

کد خبر 8914

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد