۳۶۰ معلول در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۸۸۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که با احتساب فرزندان آنان به بیش از ۱۴ هزار نفر می‌رسند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان، فاطمه زهرا توکلی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در لرستان، با تسلیت فرارسیدن ایام اربعین، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان بهزیستی رسیدگی به امور معلولین است که در کنار این مهم زنان سرپرست خانوار، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، سالمندان، دختران و زنان آسیب دیده، معتادین و... را داریم.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی ما خدمت به اقشار مختلف جامعه است، ادامه داد:  این سازمان وظایف گسترده‌ای دارد به رغم اینکه  امکانات و اعتبارات محدود است و دچار مشکلاتی می‌شود.

مدیر کل بهزیستی لرستان اضافه کرد: ۴۸ هزار معلول در استان تحت پوشش بهزیستی است که از این تعداد ۷۳۰۰ نفر آنان نابینا و کم‌بینا، ۸۸۰۰ زن سرپرست خانوار، ۷۰۰۰ سالمند و ۱۰۰۰ کودک بدسرپرست و بی سرپرست  امدادبگیر هستند.

توکلی افزود: ۸۸۰۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند که با احتساب فرزندان آنان به بیش از ۱۴ هزار نفر می‌رسند.

وی با بیان اینکه  بین  ۳۴ تا ۳۵ هزار خانوار را مستمری پرداخت می‎کنیم، گفت: از مجموع نابینایان تحت پوشش این سازمان، ۴۹۰۰ نفر خدمات مالی مستمر دریافت و مابقی به فراخور نیازشان از کمک‌های درمان، ایاب و ذهاب و سایر موارد را دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: از ۳۶۰ معلول مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها که تحت پوشش بهزیستی هستند ۹۳ درصد آنها را نابینایان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 8905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد