کرمان|طرح پازک ویژه دختران و زنان در 62 محله آسیب خیز اجرا می شود

در هفته مبارزه با مواد مخدر کارزار رسانه ای پیشگیری از مصرف مواد مخدر با تاکید بر الکل وگل در استان کرمان اجرا می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان حشمت الله برجسته کارشناس مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی در تشریح برنامه های پیش بینی شده به مناسبت روز و هفته مبارزه با مواد مخدر گفت : کارزار رسانه ای با تاکید بر الکل و گل توسط 48 تیم آموزش دیده 2تا 3 نفره در سراسر استان اجرا می شود.
وی با اشاره به اینکه کارزار رسانه ای الکل برای اولین بار در استان کرمان طراحی و اجرا می شود، افزود : در شهر کرمان 4 تیم و در سایر شهرستان های استان 2 تیم در محله های پرتررد از جمله پارک ها و میدان ها کارزار رسانه ای را انجام می دهند.
برجسته، برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در شهرستانهای استان شامل عکس ، پوستر و خدمات مشاوره ای  رایگان در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد ، برگزاری گارگاه های تسهیل گری پیشگیری از اعتیاد در سه شهرستان جیرفت ، بردسیر و کرمان را از دیگر برنامه های این هفته ذکر کرد و گفت : در سه شهرستان حدود 90 نفر در این کارگاههای تسهیلگری شرکت کرده اند.
ایشان در ادامه گفت : برگزاری ورزش های همگانی ، پیاده روی خانوادگی ، مسابقات دوچرخه سواری به اسم سه شنبه های پاک ، تخقیف برای درمان افراد نیازمند و برگزاری دوره های آموزشی در موضوع عوارض مصرف مواد مخدر و پیشگیری از این مواد در برخی از دانشگاهها و مراکز فرهنگی از دیگر برنامه هایی است که در این هفته اجرا می شود.


کارشناس مسئول دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد در تشریح طرح های اجرا و در حال اجرای کمیته فرهنگی – پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت : طرح پازک در 62 محله آسیب خیز با هدف پیشگیری از اعتیاد ،  ویژه زنان و دختران آسیب دیده و در معرض آسیب در 4 مرحله  اجرا می شود.


وی با بیان اینکه دو مرحله طرح پازک از جمله تدوین شناسنامه و برنامه مصون سازی در سال 97 و دو مرحله دیگر در سال جدید اجرا می شود ؛ افزود: طرح کیان با هدف پیشگیری از اعتیاد در محیط کار با همکاری اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اجرا شده است .
گفتنی است  تعداد 78 مرکز  شامل 11مرکز کاهش آسیب (DIC) 5 مرکز شبانه – 2 مرکز اجتماعی درمان مدار TC – 24 مرکز درمان سوء مصرف مواد دولتی و غیردولتی MMT – 33 مرکز اقامیتی بهبودی میان مدت – 2 خانه میان راهی 1 مرکز ماده 16  به همراه 15 تیم سیار به 25632 نفر از بیماران مبتلا به اعتیاد خدمات پیشگیرانه و درمانی ارائه داده اند.
همچنین در طرح های پیشگیری از اعتیاد در قالب اجتماع محور تعداد 107419 نفر در محیط های شهری – روستایی – آموزشی – نظامی – صنعتی و سازمانی از آموزش های پیشگیرانه بهره مند شده اند. 

کد خبر 889

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد