مرکز رشد خلاقیت و نوآوری در ادارات بهزیستی سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور از ایجاد و راه‌اندازی مرکز رشد خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی مردم نهاد برای نخستین بار در ادارات بهزیستی سراسر کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایلام، "غلامرضا فروغی" مشاور جوان سازمان بهزیستی کشور در حاشیه بازدید از مرکز شمیم کوثر ایلام، افزود: این مرکز برای نخستین بار تا پایان سال جاری در ستاد سازمان بهزیستی کشور راه‌اندازی و به تناسب در تمامی استان‌ها ایجاد خواهد شد.

وی توانمندسازی از طریق استعدادیابی و ایجاد عرصه مناسب جهت پرورش استعدادهای شناسایی شده جامعه هدف را از اهداف ایجاد این مرکز عنوان کرد و گفت: در نخستین گام سنجش استعداد یابی انجام و سپس با ایجاد عرصه مناسب بستر پرورش آن استعداد طراحی می شود.

وی ادامه داد: افراد جامعه هدف در این طرح در قالب پنج گروه سنی ۳ تا ۷ سال، ۷ تا ۱۱ سال، ۱۱ تا ۱۴ سال، ۱۴ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا دسته.بندی خواهند شد.

فروغی برنامه‌های آموزشی برای پرورش استعدادهای گروه نخست را شامل طراحی بازی و اسباب بازی بصورت هدفمند، گروه دوم طراحی بازدید و فعالیت‌های هدفمند، گروه سوم طراحی فعالیت‌های پژوهشی، گروه چهارم تشکیل استارت آپ از طریق فعالیت‌های پژوهشی و گروه پنجم را اشتغال حمایت شده عنوان کرد.

به گفته مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور، این فرآیند با هدف استعدادیابی و هدایت آن در مسیر اشتغال و خودکفایی هدفمند اجرا خواهد شد.

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور صبح امروز از بخش های مختلف مرکز بیماران روانی شمیم کوثر ایلام بازدید و ضمن در جریان قرار گرفتن خدمات این مرکز با مددجویان آن گفتگو کرد.

وی همچنین به مناسبت روز جهانی عصای سفید با حضور در منزل یکی از روشندلان ایلام با این توانخواه حافظ قران دیدار کرد.

کد خبر 8878

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد