مدیر کل بهزیستی استان کرمان: مطالبه گری نابینایان و کم بینایان منجر به تحقق حقوق آنان می شود

ویژه برنامه روز جهانی عصای سفید به همت انجمن نابینایان با مشارکت بهزیستی - شهرداری و آموزش و پرورش با حضور مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان - مدیرکل امور اجتماعی استانداری - شهردار و معاون اجتماعی شهرداری - اعضا شورای شهر و جمعی از افراد کم بینا و نابینا در سالن بسطامی پارک مادر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی کرمان در این ویژه برنامه با ذکر آمار 19 میلیون نفر کودک نابینا در جهان گفت : این آمار بیانگر ضرورت توسعه فرهنگ پیشگیری و اقدامات پیشگیرانه است و به همین دلیل موسسات خیریه و انجمن های فعال در کرمان باید رویکرد پیشگیرانه را در ساختارها و برنامه های پیش رو تقویت کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ویژه برنامه روز جهانی نابینایان خطاب به افراد کم بینا و نابینا گفت : پیشقدم بودن شما در مطالبه گری برای تحقق حقوق خود ' باعث می شود مدیران به سمت پاسخگویی و در نتیجه تلاش و برنامه ریزی برای رفع موانع فرهنگی - اجتماعی - محیطی - اشتغال و سایر مسائل حرکت کنند.
وی با اشاره به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان از جمله نابینایان و کم بینایان گفت : دسترسی آسان به امکانات آموزشی – مناسب سازی محیط برای حضور این افراد در جامعه و مشارکت در فعالیت های اجتماعی ، فرهنگی و ورزشی یکی از نیازهای اساسی این گروه می باشد .

مهران عالم زاده شهردار کرمان ضمن گرامیداشت روز جهانی نابینایان و کم بینایان عنوان کرد : این افراد علی رغم دارا بودن مشکلات اغلب در زمینه های فرهنگی – اجتماعی از سایر افراد  جلوتر می باشند و این می طلبد که تمامی مسئولین و موسسات برای حضور هر چه بیشتر این گروه در جامعه تلاش می کنند .

شهردار با بیان اینکه مناسب سازی فضای شهری برای ورود نابینایان و کم بینایان در دستور کار می باشد عنوان کرد : از طریق ستاد ویژه معلولین مشکلات و موانع ورود نابینایان و کم بینایان شناسایی و فضاهای شهری و عمومی متناسب با نیازهای آنان مناسب سازی می شوند .
در ادامه این ویژه برنامه تعدادی از نابینایان حاظر در مراسم به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی پرداختند.

کد خبر 8872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد