اردستان| نشست خبری ریاست بهزیستی با اصحاب رسانه شهرستان 

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان اردستان، مطلب زاده ریاست اداره بهزیستی شهرستان اردستان با اصحاب رسانه به مناسبت روز عصای سفید با شعار "فرصت های برابر"، نشست خبری برگزار کرد.

در این نشست مطلب زاده ضمن تبریک این روز به کلیه نابینایان و کم بینایان، گفت: معلولین بویژه نابینایان و کم بینایان توانمندی های زیادی دارند که نیازمند تسهیل شرایط بروز این توانمدی ها با ایجاد فرصت های برابر برای حضور این عزیزان در سطح جامعه است.
وی افزود: در شهرستان اردستان بیش از هزار و 200 معلول تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد، 94 فرد نابینا و کم بینا هستند. 
وی با اشاره به عوامل مختلف ایجاد معلولیت، ابراز داشت: بخشی از معلولیت های شهرستان اردستان از عوارض دیابت و تنبلی چشم است.  در چندسال اخیر همکاران شبکه بهداشت و درمان به دنبال مدیریت و کاهش دیابت شهرستان و بهزیستی با غربالگری های مختلف به دنبال مدیریت معلولیت بینایی ژنتیکی بوده است.
مطلب زاده ضمن اشاره به خدماتی که بهزیستی به این گروه از معلولان ارائه می کند، بر مناسب سازی معابر و اماکن عمومی شهرستان تاکید کرد و از دستگاه های اجرایی شهرستان خواست تا با توجه به مواد قانون جامع حمایت از معلولان، با انجام وظایف خود در خصوص مناسب سلزی، زمینه حضور فعال این افراد در جامعه را فراهم نمایند.

کد خبر 8848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد