همدان| سازمان بهزیستی سازمانی است تخصصی و دانش محور

کارگاه آموزشی طبقه بندی های بین المللی سازمان بهداشت جهانی در حیطه سلامت و کم توانی با حضور مدیر کل بهزیستی استان و کارشناسان ادارات کل بهزیستی استان های سراسر کشور در همدان در حال برگزاری است.

  مدیر کل بهزیستی استان در آئین افتتاح این کارگاه گفت: بر اساس تکالیف قانونی که در برنامه ششم توسعه به سازمان بهزیستی محول شده است، سازمان بهزیستی به عنوانی سازمانی تخصصی و دانش محور معرفی شده است.

الوند خاطر نشان کرد: ارائه خدمات تخصصی مبتنی بر تشخیص درست، شناخت مسئله و مبتنی بر نیاز واقعی می تواند به تحقق مقوله اقتصاد در مباحث اجتماعی کمک کرده و زمینه ساز پیشگیری از ائتلاف منابع باشد.

وی افزود : بر اساس شواهد علمی جدید معلولیت به آسیبهای ناشی از اختلالات و ناتوانی گفته می شود که منجر به ایجاد محدودیت و جلوگیری از ایفای نقش طبیعی در زندگی فرد می شود و این بدان معناست افرادی که توانایی های فیزیکی جسمی، اجتماعی، حرفه ای، ذهنی و روانی کافی برای ایفای نقش در جامعه برخوردار نیستند در طبقه بندی جز افراد معلول در نظر گرفته می شوند.

حمید رضا الوند در پایان با اشاره به نقش کمیسیون آی سی اف در تصمیم گیری ها، این طبقه بندی را یکی از بهترین ابزارهای علمی در تشخیص و سطح بندی معلولیتها بر شمرد و گفت خروجی این کمیسیون به تصمیم گیری درست در ارائه خدمات منتج می شود.

کد خبر 881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد