رعایت حقوق معلولان به‌ویژه نابینایان باید فرهنگ‌سازی شود

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در زمینه رعایت حقوق معلولان به‌ویژه نابینایان باید در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان آیت‌الله سید احمد میرعمادی در دیدار مدیر کل بهزیستی و جمعی از نابینایان استان، به مناسبت روز عصای سفید، اظهار کرد: خداوند متعال خلقت و آفرینش انسان را به گونه‌ای قرار داده است که اگر یک محدویت جسمانی به‌وجود آید سبب این نمی‎شود که انسان به کمال نرسد.

وی با بیان اینکه محدودیت جسمی مانع رشد و کمال انسان نیست، ادامه داد: اگر عضوی از اعضای بدن انسان دچار مشکل باشد خداوند در این آفرینش جبران قرار می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: شخصی که نابیناست خداوند قدرت حافظه‌ای به او می‌دهد که به دیگران نداده است، یعنی جبران می‌کند.

آیت‌الله میرعمادی با اشاره به اینکه ممکن است جامعه کم‌لطفی‌ها و نامهربانی‎هایی نسبت به معلولین داشته باشد، افزود: شما روشندلان بدانید محدودیت جسمی مانع رشد و کمال انسان نیست؛ در حال حاضر شاهدیم که قاری و هنرمند برتر دنیا از قشر معلولین هستند.

وی گفت: در دانشگاه‎ها، حوزه‌های علمیه، مراکز فرهنگی و دینی شاهد حضور پررنگ معلولین و نقش آفرینی آنان هستیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه در زمینه رعایت حقوق معلولان به‌ویژه نابینایان باید در جامعه فرهنگ‌سازی کنیم، تصریح کرد: متاسفانه این مهم انجام نشده و این‌گونه نیست که معلول در جامعه به‌راحتی دسترسی به اتوبوس و تاکسی داشته باشد و بتواند تردد کند.

میرعمادی بیان کرد: نگاه ترحمی به معلولین  نابینایان سزاوار نیست چرا که این قشر دارای حقوق، شخصیت و جایگاه  هستند.

وی گفت: در راستای فرهنگ‌سازی حقوق معلولین در جامعه، بهزیستی و ارگان‎های دیگر می‌توانند موثر باشند و ما در نهاد نماز جمعه هم قطعا این کار را دنبال می‎کنیم و به ائمه جمعه تاکید می‌کنیم که در راستای فرهنگ‌سازی در راستای حقوق معلولین صحبت‌هایی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در لرستان عنوان کرد: وجود ۷۳۰۰ نابینا و کم‌بینا در استان مسئولیت ما را سنگین می‌کند که باید در این راستا اقدامات و گام‎های بیشتری برداریم.

وی مناسب‌سازی را یکی از حقوق معلولین در جامعه برشمرد و گفت: در شورای اداری، در نمازجمعه و مجالس عزاداری امام حسین(ع) این موضوعات را مطرح خواهیم کرد.

کد خبر 8788

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد