۲۲۰۰ روشندل در اردبیل تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از ثبت پرونده ۲۲۰۰ روشندل اردبیلی در سازمان بهزیستی و پرداخت مستمری ماهیانه برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر خبر داد.

بهزاد ستاری  در مراسم گرامیداشت روز عصای سفید عنوان کرد: از مجموع دو هزار و ۲۰۰ پرونده ثبت شده مربوط به روشندلان، در حال حاضر بیش از هزار و ۵۰۰ روشندل از خدمات حمایتی بهزیستی و مستمری‌های ماهیانه برخوردار می‌شوند.

به گفته وی توجه به رفع نیازمندی‌های روشندلان از جمله وظایف سازمان بهزیستی است و در این خصوص با مشارکت خیران و فعالان سازمان بهزیستی امیدوار به تحقق برنامه‌های مربوط هستیم.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی بر اساس نیازسنجی‌های احصا شده از خدمات متنوع توانبخشی برخوردار می‌شوند.

ستاری با بیان اینکه پیشگیری از نابینایی یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان بهزیستی است، افزود: در این خصوص غربالگری بینایی و پیشگیری از تنبلی چشم به صورت ملی در استان اردبیل نیز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: سال گذشته طرح غربالگری چشم برای ۷۵ هزار کودک اردبیلی بین سه تا ۶ سال انجام پذیرفت و در نهایت چهار هزار و ۵۰۰ نفر دارای اختلال بینایی شناسایی شد.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به استعداد کم نظیر روشندلان اردبیلی نیز اشاره کرد و یادآور شد: موفقیت در حفظ قرآن کریم و یا کسب رتبه ۲۰۰ کنکور سراسری گوشه‌ای از ظرفیت مناسب این قشر از جامعه پرده برمی‌دارد تا در صورت حمایت‌های مضاعف شاهد موفقیت بیشتر آنان باشیم.

کد خبر 8785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد