۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
ماهیانه ۵۰میلیارد ریال مستمری به مددجویانی گلستانی پرداخت میشود

به همت اداره بهزیستی شهرستان گنبد کاووس، سه شنبه مورخ بیست و سوم مهرماه۱۳۹۸، آیین گرامیداشت روز جهانی نابینایان موسوم به عصای سفید، با حضور میرفندرسکی جانشین مدیرکل و سرپرست معاونت امور توانبخشی بهزیستی گلستان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

میرفندرسکی در این مراسم به ارائه گزارشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در ارتقاء معیشت و تامین نیازمندیهای روانی اجتماعی و توانبخشی گروههای هدف سازمان بهزیستی پرداخت. وی گفت: با امعان نظر ویژه ریاست محترم جمهور و مقام عالی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان محترم مجلس از سال ۱۳۹۴،قانون جامع حمایت از معلولین تصویب و الزامات آن برای کلیه دستگاههای اجرایی ابلاغ گردید که این مساله نقطه عطفی در تاریخ کشور محسوب می شود. همچنین افزایش نزدیک به دوبرابر مستمری مددجویان اتفاق افتاد و علاوه بر آن کلیه افراد پشت نوبت دریافت مستمری باتفاق اعضای خانواده های خود از خدمات مستمری برخوردار شدند. وی افزود: در گلستان بیش از۵میلیارد تومان مستمری بصورت ماهیانه به گروههای هدف پرداخت می شود.
وی در ادامه با اشاره به روز بیست و سوم مهرماه که در سالشمار کشور به روز جهانی عصای سفید معروف است گفت: در استان گلستان بیش از هفت هزار نفر معلول در حوزه بینایی وجود دارد. 
وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از خیرین و نیکوکاران سازمان بهزیستی در پیشبرد اهداف این دستگاه، خواستار توجه هر چه بیشتر شهروندان به مقوله معلولیت و اقدامات پیشگیرانه در برابر انواع معلولیت ها شد و گفت: آگاهی خانواده ها از مهارتهای زندگی اجتماعی و مطلع بودن از عوامل تاثیر گذار بر معلولیت، بویژه معلولیت های ژنتیکی، نقشی اساسی ور پیشگیری،کنترل و کاهش معلولیت ها در جامعه ایفا می کند

کد خبر 8752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد