زنجان | مشارکت 30 تسهیلگر دراجرای طرح مشارکت نوجوانان

مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : به منظور بهینه سازی اوقات فراغت نوجوانان ، طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران ( مانا ) با مشارکت فعال 30 تسهیلگر در 15 پایگاه سلامت اجتماعی تحت نظارت بهزیستی درکلیه شهرستانهای تابعه برگزار می شود.



به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی گفت : نوجوانان شرکت کننده دراین طرح در دامنه سنی 13 تا 18 سال  با روش تسهیلگری در امور مشارکتی در راستای  پیشگیری از آسیبهای فردی و اجتماعی آشنا می شوند که از طریق پایگاههای سلامت اجتماعی جذب شده و فعالیت می نمایند .
وی هدف از برگزاری دوره مشارکت اجتماعی نوجوانان(طرح مانا ) را ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت نوجوانان در موسسسات غیر دولتی عنوان نمود و افزود : ارتقاء توانمندی نوجوانان در زمینه شیوه های همیاری اجتماعی جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر اهداف اجرای  این طرح است.
محمدی اظهار داشت:  طرح مانا (مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران) تعطیلات تابستان امسال در سه محور پایگاه سلامت اجتماعی، آموزش مهارت های اجتماعی و اوقات فراغت  وباهدف پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط بهزیستی اجرا می شود.
این مقام مسئول افزود : بررسی رویکرد ها و راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نشان میدهد که مشارکت اجتماعی و ظرفیت سازی برای جلب حمایت و توانمندی مخاطبان موجب افزایش کارایی و اثر بخشی اقدامات میگردد و این رویکرد به ویژه در گروه سنی کودکان و نوجوانان به دلیل تاثیر همسالان بر یکدیگر علاوه بر اینکه زمینه ارتقاءدانش و آگاهی آنان را فراهم میکند توانمندی و ظرفیت سازی لازم برای ترویج پیام های پیشگیری شناخت مسائل و چالش های اولویت  دار در نتیجه ارائه راه حل های خلاقانه برای حل مسئله را برای نوجوانان نیزفراهم میکند.
 .وی تاکید کرد: در مدت زمان اجرای طرح والدین نیز درگیر بوده و باید فرزندان خود را در زمینه فراگیری مهارت های مختلف اجتماعی که در قالب این طرح بیان می شود همراهی کرده و حامی آنان باشند.

کد خبر 871

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد