نشست سرپرست بهزیستی با انجمن نابینایان استان بوشهر برگزار شد

به مناسبت روز جهانی عصای سفید، دکتر علیرضا حاجیونی سرپرست بهزیستی استان نشستی با انجمن نابینایان استان بوشهر برگزار کرد .

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر، دکتر حاجیونی در این نشست صمیمانه، ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید افزود: بسیار خرسندم که امروز افراد دارای معلولیت ازجمله نابینایان عزیز به درجه‌ای از توانمندی رسیده‌اند و برای برقرای ارتباط و رفع نیازهای خود تلاش می‌کنند و گوشه گیر نمی‌مانند و تسلیم نمی‌شوند.

وی ادامه داد: باعث افتخار ماست که در این عزیزان گرایشهای فرهنگی-هنری، و علائق ورزشی وجود دارد و در بعضی رشته‌ها در سطح ملی مدال‌آور و افتخار آفرین هستند و این خود نقطه قوتی هست که با وجود مشکلاتشان و موانع، دست از تلاش برنمی‌دارند .

سرپرست بهزیستی استان افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم که در کنار شما، تسهیل‌کننده‌ی کار باشیم و برای خوداتکایی و هم‌افزایی شما حمایت‌گرتان باشیم.

دکتر علیرضا حاجیونی گفت: نگاه به معلولیت بعنوان محدودیت باید تغییر کند؛ بدین منظور، ریشه‌های این نوع تفکر، از سنین کودکی نیاز به اصلاح دارد.

حاجیونی اضافه کرد: امیدواریم که با استفاده از تکنیکها و روشهای تشخیص زود هنگام، با افزایش سطح سواد سلامت عموم مردم و پیشگیری از بیماریهای مسبب نابینایی، بتوانیم از بروز معلولیت نابینایی و کم بینایی جلوگیری کنیم .

در ادامه رییس انجمن نابینایان استان بوشهر افزود:ما باید بر نگرش افراد جامعه کار کنیم تا نگاهی مثبت نسبت به توانمندی‌های نابینایان داشته باشند، لذا این فرهنگ سازی باعث می‌شود جامعه به صورت خودکار زمینه را برای نابینایان مناسب کند .

ابراهیم صداقت عنوان داشت: هم اکنون ۲۳ سال است که انجمن نابینایان استان تشکیل شده است؛ در حالی‌که در ابتدای راه اندازی انجمن، فرد با تحصیلات عالیه وجود نداشت که عضو انجمن شود، ولی امروز بسیار خرسندم که نابینایان زیادی با تحصیلات بالا وجود دارند که با تلاش و کوشش و باور همدیگر به عضویت این انجمن رسیده اند .

صداقت یکی از فعالیت های مهم انجمن را آموزش جهت یابی دانست و گفت :ما از سال گذشته تا کنون این آموزش را شروع کرده ایم و شاید کسی از نگاه بیرون بگوید که آموزش جهت یابی خاص نابینایان است، ولی هدف از آموزش جهت یابی برای نابینایان در کنار بینایان است .

وی ادامه داد: با این آموزش یک بینا باید بداند که چگونه با نابینا برخورد کند و یک نابینا هم بداند چگونه حرکت کند و ما از سال گذشته تا کنون برای کسانی که احساس نیاز به این اموزش می کردند دوره هایی را در این خصوص برگزار کردیم .

کد خبر 8677

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد