دریافت حمایت‌های اجتماعی ۱۳۰ هزار بیمار روانی مزمن از ۷۰۰ مرکز غیردولتی بهزیستی

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی کشور در نشست تخصصی هفته سلامت روان، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار نفر از بیماران روانی مزمن تحت پوشش هستند که علاوه بر دریافت خدمات تخصصی توانبخشی از ۷۰۰ مرکز غیردولتی بهزیستی حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی دریافت می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، "مصطفی سراج" مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی کشور در نشست تخصصی هفته سلامت روان گفت: در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار نفر از بیماران روانی مزمن تحت پوشش بهزیستی هستند که علاوه بر دریافت خدمات تخصصی توانبخشی از ۷۰۰ مرکز غیردولتی بهزیستی، از حمایت‌های اقتصادی و اجتماعی نیز برخوردارند.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی مراقبتی بهزیستی کشور با بیان اینکه رویکرد بهزیستی در توسعه خانه‌های حمایتی بیماران روانی مزمن رویکرد جامعه‌نگر است، افزود: چرا که امکان ارتقاء سطح توانمندی و مشارکت اجتماعی آنها را جهت الحاق به جامعه فراهم می‌نماید.

وی پرداخت مستمری با بعد خانوار را از اقدامات موثر بهزیستی در حمایت اقتصادی بیماران روانی مزمن و خانواده‌هایشان در سال جاری عنوان کرد و گفت: متاسفانه در جامعه به بهداشت روان و بیماران روانی به اندازه سلامت جسمانی و بیماری جسمی اهمیت داده نمی‌شود و مورد غفلت و بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

سراج در پایان یادآور شد: افراد خانواده بیماران روانی متحمل فشار و استرس‌های بالا می‌باشند بطوری که در فرآیند طولانی مدت موجب آسیب‌های جدی و بروز بیماری‌های جسمی روانی در اعضای خانواده می‌شود.

کد خبر 8647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =