۱۵۵۰ روشندل در اردبیل از خدمات حمایتی برخوردار می‌شوند

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: نزدیک به دو هزار و ۲۰۰ پرونده نابینایی در سامانه بهزیستی استان اردبیل ثبت شده و از این تعداد یک هزار و ۵۵۳ نفر با لحاظ بعد خانوار و تعداد افراد تحت تکفل از خدمات حمایتی و مستمری ماهانه برخوردار می‌شوند.

بهزاد ستاری در مراسم تجلیل از روشندلان کتابخوان در نمین اظهار داشت: توجه به نیازهای روشندلان جزو وظایف ذاتی بهزیستی بوده و تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم مطالبات و نیازهای این قشر را تامین کرده و از مشکلات آنها بکاهیم.

وی با اشاره به تعداد روشندلان تحت حمایت بهزیستی استان بیان کرد: نزدیک به دو هزار و 200 پرونده نابینایی در سامانه بهزیستی استان اردبیل ثبت شده و از این تعداد یک هزار و 553 نفر با لحاظ بعد خانوار و تعداد افراد تحت تکفل، مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: این افراد و بقیه نابینایان تحت پوشش به تناسب نیاز و دستورالعمل‌های سازمان و بر اساس نیازسنجی و اولویت‌بندی، از خدمات مختلف توانبخشی بهره‌مند می‌شوند و تلاش بر برخورداری این افراد از خدمات بهزیستی در استان است.

ستاری پیشگیری از نابینایی را از برنامه‌های مهم بهزیستی دانست و تصریح کرد: به همین منظور برنامه‌های مختلفی توسط سازمان بهزیستی با همکاری و مشارکت نهادها و دستگاه‌های مختلف در استان برگزار می‌شود تا بتوانیم تعداد افراد روشندل را کاهش دهیم.

وی گفت: هر چند که راه‌های درمانِ متعددی برای بیماری‌های چشم وجود دارد اما پیشگیری، راهی مطمئن برای جلوگیری از انواع اختلالات بینایی است و در این راستا طرح پیشگیری از تنبلی چشم به صورت کشوری از ابتدای آبان‌ماه به مدت دو ماه و علاوه بر آن به طور مستمر در طول سال در تمامی مهدهای کودک، مراکز بهداشتی و مراکز پیش دبستانی در سطح استان اجرا می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: در صورت وجود اختلال بینایی در افراد هدف در این طرح به اپتومتریست‌های طرف قرارداد بهزیستی استان و  سطوح بالای درمان ارجاع داده می‌شوند تا در بهترین زمان و با مداخله به موقع از ایجاد معلولیت واختلال بینایی پیشگیری به عمل آید.

وی از آمادگی برای ترویج کتابخوانی در بین روشندلان خبر داد و گفت: برای تامین تجهیزات تخصصی مورد نیاز بخش نابینایان کتابخانه مرکزی اردبیل آمادگی داریم تا از این طریق بتوانیم سطح مطالعه در بین این قشر را افزایش دهیم.

کد خبر 8620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد