مشکل اصلی روشندلان اردبیل اشتغال است

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: مشکل اصلی بیشتر روشندلان این استان که دارای مدرک دانشگاهی هستند اشتغال است.

بهزاد ستاری درآیین گرامیداشت روزجهانی عصای سفید افزود: با رایزنی های صورت گرفته با مسئولان واحد تولیدی آرتاویل تایر ۱۰۰ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی تا پایان امسال در این کارخانه مشغول کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال تاکنون ۲۵ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در این واحد تولیدی مشفول به کار شدند، اظهار داشت: ۲۵ نفر دیگر هم از هفته آینده مشغول کار خواهند شد.

ستاری با اشاره به مشوق‌های اعمال شده برای اشتغال معلولان بیان کرد: هر کارفرمایی که معلولان بهزیستی را در واحدهای تولیدی و صنعتی بکار گیرد اداره کل بهزیستی استان ۵۰ درصد حقوق فرد مشغول به کار را پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: همچنین برای حمایت از کارفرمایان و ایجاد اشتغال برای افراد تحت پوشش بهزیستی این اداره به مدت پنج سال حق بیمه معلول به کار گرفته شده را پرداخت می کند.

او ادامه داد: انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی براساس قانون جامع حمایت از معلولان سهم سه درصدی اشتغال معلولان و سهم ۲۵ درصدی نابینایان در استخدام بعنوان اپراتور ادارات را رعایت کنند.
ستاری گفت: متاسفانه این قانون در ادارات به خوبی اجرا نمی شود و ضروری است مدیران دستگاههای اجرایی اشتغال معلولان ونابینایان را بیشتر مد نظر قرار دهند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل افزود: حضور پر شور و موفق آمیز روشندلان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و ورزشی نشانگر این است که در برابر این قشر " نمی توانم " وجود ندارد.

وی با اشاره به موفقیت های روشندلان استان اردبیل اظهار داشت: کسب رتبه ۲۰۰ در کنکور سراسری توسط روشندل اردبیلی، حفظ کامل قرآن کریم و  اجرای برنامه‌های منظم و باشکوه توسط این عزیزان از جمله موفقیت‌های آنهاست.

ستاری بیان کرد: پارسال قانون حمایت از افراد معلول در مجلس شورای اسلامی تکمیل و به تصویب رسید که با اجرای کامل آن بسیاری از مشکلات این قشر حل خواهد شد.

 وی با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، ادامه داد: پارسال در طرح غربالگری معلولیت های نابینایی حدود ۷۵ هزار نفر افراد سه تا ۶ سال در استان اردبیل ویزیت شدند که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ نفر دچار معلولیت های نابینایی بودند.

کد خبر 8596

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد