برگزاری دوره آموزشی فرایند توانبخشی حرفه ای

صبح روز بیست و سوم مهرماه دوره آموزشی فرایند توانبخشی حرفه ای با حضور مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد ، معاون امور توانبخشی بهزیستی رحیم تکاملی ، کارشناسان حوزه ، مسئولین فنی و روانشناسان مراکز توانبخشی حرفه ای و کارگاه های تولیدی حمایتی و مسئولین توانبخشی ادارات بهزیستی کلیه شهرستانها با تدریس دکتر اسماعیلی رئیس کارگروه توانبخشی حرفه ای دفتر امور توانبخشی روزانه و توانپزشکی سازمان بهزیستی کشور بهمراه حسین قاسمیان کارشناس حوزه بهزیستی کشور در سالن شهید فیاض بخش بهزیستی گیلان برگزار گردید .

در این نشست مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد ضمن تبریک روز جهانی عصای سفید خدمت همه عزیزانی که در جهت بهبود زندگی افراد نابینا و کم بینا  تلاش می کنند عنوان کرد: سازمان بهزیستی این افتخار را دارد که در کنار کارکنان خود ، مجموعه ای از نیروی انسانی بسیار کارکشته ، خبره و علاقه‌مند در بخش غیردولتی برخوردار است . که علی رغم سختی هایی که با آن دست به گریبان هستند ، پرچم توانبخشی را همیشه بالا نگه داشته و شرایطی را ایجاد کردند که افرادی را که دارای نیازهای ویژه هستند، بتوانند از خدمات سازمان بهزیستی برخوردار باشند

وی افزود : فرایند توانبخشی حرفه ای یک بخش بسیار مهم در فعالیتهای سازمان بهزیستی است چرا که اگر ما ، تحصیل را برای افراد معلول توصیه می‌کنیم ، اگر آموختن روش های زندگی را توصیه می‌کنیم ، اقداماتی است در جهت بهبود وضعیت جسمی و روانی این عزیزان و نهایت کار و غول نهایی که باید انجام شود بحث درآمد زایی است ، یعنی زندگی مستقل و احساس مفید بودن در چرخه های اقتصاد و اجتماع است.

دکتر نحوی نژاد اظهار داشت :  بخشی را شما نمایندگی می‌کنید که کار بسیار مهمی است و استان گیلان قطعاً از استعدادها و ظرفیت‌های بیشتری برخوردار است .

وی تاکید کرد : ما حدود ۱۷ کارگروه در بهزیستی استان گیلان ایجاد کرده ایم با علم و اطلاع به این که برخی از کارهای ما در بهزیستی در قالب همان دفتر یا حوزه خاص نمی‌گنجد، بحثی مثل اشتغال بحثی فراگیر است. ادعای ما این است که با بسیاری از دستگاههای بیرون از سازمان هم باید تعامل داشته باشیم ، پسندیده نیست که ما خود ، در داخل سازمان این تعامل و ارتباط نزدیک را نداشته باشیم . ما در این کارگروه سعی کرده ایم از صاحبنظران در بحث اشتغال و در کنار آن بحث فنی توانبخشی حرفه ای نیز استفاده کنیم .

کد خبر 8575

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد