برگزاری کارگاه های آموزشی بهداشت روان در دیواندره

اورژانس اجتماعی, توانبخشی و واحد CBR بهزیستی دیواندره به مناسبت گرامیداشت هفته بهداشت روان برای والدین و دانش آموزان دختر این شهرستان دو کارگاه آموزشی برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی کردستان در این کارگاه ها که با هدف آموزش خانواده ها و ارتقاء سلامت روان جامعه تشکیل شد دانش آموزان و مربیان مدرسه دخترانه نمونه دولتی تزکیه و والدین و دانش آموزان و مربیان مدرسه شکوفه های انقلاب و کانون پرورش فکری کودکان حضور داشتند.

در این کارگاه ها کارشناسان ابتدا ضمن تعریف بهداشت روان بر مبنای سازمان بهداشت جهانی (WHO), تعریف افسردگی, علائم و نشانه ها و شیوه های برخورد با این نوع بیماری, اختلال دوقطبی و علائم و شبوه های برخورد با آن,  ابعاد مختلف بهداشت فرد و خانواده و نحوه ارتباط با فرد بیمار در محیط اجتماع و خانواده بیان کرد و گفت: بهداشت روان حالتی از رفاه است که در آن فرد توانایی هایش را باز می شناسد و قادر است با استرس های معمول زندگی مدارا کند, از نظر شغلی مفید و برای اجتماع ایفای نقش کند و با دیگران مشارکت داشته باشد.

 در ادامه شیوه ای مختلف یادگیری برای معلمین مدرسه درخصوص چگونگی شیوه ارتباط با دانش آموزان و سبک های مختلف ارتباطی به همراه مهارت های زندگی به عنوان شاه کلید در مبحث بهداشت و روان ارائه شد.

و در پایان کارگاه اولیاء و مربیان به شیوه مشارکتی و فعالانه در حوزه های تربیت کودک و سبک های مختلف آموزشی و پرورشی به پرسش و پاسخ پرداختند.

کد خبر 8512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد