بهزیستی به عنوان متولی پیگیری حقوق افراد دارای آسیب بینایی است

زهرا امینی مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود : همه ساله روز 23 مهر ماه مصادف با 15 اکتبر به نام روز جهانی عصای سفید شناخته شده است روزی که صدای عدالت خواهی افراد نابینا بیش از بیش شنیده می شود و فعالان امورنابینایان تلاش میکنند تا این روز را به عنوان سمبل هویت اجتماعی این افراد معرفی نماید

ایشان اشاره نمود : روز جهانی عصای سفید در حقیقت وام دار مطالباتی است که افراد نابینا و کم بینا مطرح می سازند این مطالبات نه تنها در قانون عصای سفید که در اوایل دهه 1940 توسط سازمان ملل به تصویب رسیده بلکه در سایر قوانین مرتبط با معلولان مطرح گردیده و از دولت ها خواسته شده است نا با پایبندی کامل به مفاد این قوانین زمینه احیای حقوق نابینایان و دستیابی آنان به کیفیت زندگی برتر را فراهم سازد.

امینی  اظهار داشت : مهم ترین مطالبات افراد نابینا و کم بینا از جمله حق دسترسی کامل به امکانات آموزشی ، بهداشت سلامت و تردد ایمن در فضای شهری و مشارکت فعالانه در عرصه های سیاسی و اجتماعی در کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت و قانون حمایت از حقوق معلولان مورد تاکید قرار گرفته است .

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی افزود: بهزیستی استان مرکزی به عنوان متولی پیگیری حقوق افراد دارای آسیب بینایی همواره تمام تلاش خود را جهت رایزنی با دستگاههای اجرایی و نهادهای نظارتی جهت طرح مسایل نابینایان وپیگیری خواسته های آنان بعمل می آورد اما بدونه شک عزم ملی برای ساختن زندگی بهتر برای این افراد مستلزم همکاری تمام بخش های جامعه و اجرای صحیح قانون عصای سفید ، کنوانسیون حقوق افراد دارای معلولیت و قانون حمایت از حقوق معلولان است .

این مقام مسئول در ادامه بیان نمود : در حال حاضر دراستان مرکزی 3069نفر مبتلا به اختلال بینایی می باشند که از این تعداد 2113مرد  و956زن اختلال بینایی متوسط تا شدید را دارند .

ایشان در پایان اذغان داشت :  افراد دارای آسیب بینایی تحت پوشش متناسب با نیاز از سایر خدمات این اداره کل مانند استفاده از وسایل کمک توانبخشی ، مناسب سازی منزل ، پلاک ویژه خودرو ، کمک هزینه ایاب وذهاب ، کمک هزینه خدمات توانبخشی و حمایتی در منزل ، مستمری و... نیز بهره مند می گردد.

کد خبر 8500

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد