۴۲۲ معتاد زیر پوشش دادگاه درمان مدار در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین در جلسه شورای راهبردی درمان دادگاه مدار گفت: ٤٢٢ معتاد از ابتدای امسال زیر پوشش طرح دادگاه درمان مدار قرار گرفته اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین ، علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان در جلسه شورای راهبردی درمان دادگاه مدار استان قزوین گفت: طرح دادگاه درمان مدار برای درمان و کاهش آسیب معتادان متجاهر با تکیه بر اصل توانمندسازی و ترک از سال ۹۶ به اجرا در آمد و امسال ٤٢٢ معتاد زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.

وارثی افزود:تعداد معتادان زیر پوشش این طرح در سال گذشته ۳۵۰ نفر بود.

او اضافه کرد: در این طرح معتادان برای انتخاب مسیر درمان ارزیابی، غربالگری و راهنمایی می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم به نقش طرح دادگاه درمان مدار در حوزه سلامت اشاره کرد و خواستار مشارکت بیشتر دستگاه‌ها در اجرای این طرح شد.

محمد قاسمی با بیان اینکه رویکرد این طرح درمان و پیشگیری از اعتیاد دوباره افراد است افزود: نکته مهم در ترک اعتیاد، خودِ معتادان هستند که باید درباره آن‌ها مراقبت‌های ویژه‌ای بعد از ترک صورت گیرد تا دوباره گرفتار اعتیاد نشوند.

رئیس کل دادگستری هم گفت: اجرای طرح دادگاه درمان مدار می‌تواند زمینه کاهش و پیشگیری از جرایم ناشی از اعتیاد را فراهم کند.

حجت الاسلام نورالله قدرتی بر ضرورت راستی آزمایی از معتادان بهبودیافته تاکید کرد و خواستار توجه و مراقبت بعد از بهبود آنان شد.

او همچنین با اشاره به معضل طلاق هم گفت: اعتیاد زمینه بسیاری از ناهنجاری‌ها را در جامعه فراهم می‌کند و باید درمان اعتیاد را مبنای فعالیت نهادهای اجتماعی قرار دهیم.

کد خبر 8476

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد