کرمان|مدیر کل بهزیستی استان کرمان استفاده از ظرفیت های محلی و منطقه ای در راستای رشد اجتماعی و تامین منافع کودکان را مهم دانست

جلسه کنوانسیون حقوق کودک با حضور مدیر کل ، معاون امور اجتماعی ، معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان ، مدیر کل امور بانوان استانداری و جمعی از کارشناسان و اعضای کنوانسیون به همت دفتر امور بانوان بهزیستی در محل سالن ارشاد اداره کل بهزیستی استان کرمان برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی کرمان در این جلسه با تاکید بر ضرورت توجه به مباحث حقوق کودک در جامعه گفت : باید با دید جهانی و استفاده از ظرفیت های محلی و منطقه ای در راستای رشد اجتماعی و تامین منافع کودکان برنامه های آموزشی را اجرایی نماییم .
صادق زاده با بیان اینکه رعایت حقوق کودکان یکی از شاخص های توسعه جوامع محسوب می شود عنوان کرد : باید با شناسایی حقوق کودکان  برنامه های آموزشی و فرهنگی مناسب را در همین راستا عملیاتی نماییم .
وی طراحی فضای مطالعه ، سینما و انیمیشن ویژه کودکان در جامعه را برای آموزش و تامین رفاه آنان را مهم عنوان کرد و افزود : باید از عصر ارتباطات و فناوری های جدید در راستای آموزش صحیح کودکان و تعلیم و تربیت آنان برای ساختن جامعه ای سالم و پیشرفته استفاده شود .
مدیر کل بهزیستی با اشاره به اینکه کشورهای اروپایی بیش از 15 درصد از تولیدات ناخالص خود را صرف هزینه های مربوط به کودکان می کنند خاطر نشان کرد :برای ورود موثر به مسائل کودکان به عنوان سرمایه های کشوربایدبا استفاده از ظرفیت ها و امکانات موجود  بهترین بهره وری را داشته باشیم .
در ادامه حسینی مدیر کل امور بانوان استانداری با تشریح تشکیل کمیته های دفاع از حقوق کودکان در استان کرمان گفت : داشتن دوران کودکی باشرایط امن اجتماعی و خانوادگی می تواند زمینه رشد و بالندگی کودکان را برای ساختن جامعه ای سالم و پویا را فراهم نماید . 
وی برنامه های اجرایی در مهدهای کودک را با موضوعات درمانی و پیشگیرانه  بسیار مهم و تاثیر گذار دانست و بیان کرد : برنامه های آموزشی در مهدها باید بر مبنای ارتقاء آگاهی خانواده ها و فرزندان برای مدیران ، مربیان و والدین پایه ریزی شود .
حسینی متولی صدور مجوز مهدهای کودک را سازمان بهزیستی خواند و عنوان کرد : محتوای آموزشی مشخص و تعریف شده با شاخص های علمی و معتبر از طرف بهزیستی  برای کادر آموزشی مهدهای کودک در راستای آموزش کودکان و دریافت مهارت های زندگی  بسیار کارآمد و مفید است .
مدیر کل امور بانوان استانداری با تاکید بر ساماندهی آسیب های حوزه کودکان گفت : با تعامل و هم افزایی می توانیم در مسیر اجرای درست برنامه های مهارت های اجتماعی و سلامت روانی کودکان برای کاهش آسیب های اجتماعی گام برداریم .

کد خبر 847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد