بهره مندی بیش از 5000 مدد جوی روشندل از خدمات بهزیستی استان

به نابینایان تحت پوشش بهزیستی استان خدماتی از قبیل حق پرستاری، کمک هزینه دانش آموزی، کمک هزینه شهریه دانشجویی، مناسب سازی، ایاب و ذهاب، تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان باتبریک روز جهانی عصای سفید گفت : شعار امسال روز جهانی عصای سفید فرصت های برابر نامگذاری شده است و ما باتوجه به شعار امسال تلاش خواهیم کرد تا ازتاثیر گذاری  این شعار در خدمات سازمان بهره برداری کنیم .

حجت الاسلامی افزود: بزرگ ترین هنر زندگی، استفاده از فرصت های بی نظیری است که برای همه بوجود می آید هرچند در استفاده از این فرصت ها محدودیت های داشته باشی. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بیش از 5000 مددجوی روشندل از خدمات بهزیستی استان بهره مند می شوند که این خدمات از قبیل حق پرستاری، کمک هزینه دانش آموزی، کمک هزینه شهریه دانشجویی، مناسب سازی، ایاب و ذهاب، تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی  استان گفت: خدمات توانبخشی اجتماعی فرایندی از خدمات مستمر و هماهنگ توانبخشی در زمینه اجتماعی و روانی به فرد معلول و خانواده وی می باشد تا ضمن کاهش هر نوع فشار اقتصادی-اجتماعی و روحی بتواند در جریان کلی توانبخشی واقع گردیده و آمادگی کافی برای ایفای نقش اجتماعی را در مرحله ورود به کار در جامعه کسب نماید.

حجت الاسلامی در ادامه افزود: توانبخشی پزشکی نیز شامل کلیه خدمات پزشکی و توانپزشکی مثل جراحی ها، دارو درمانی ،فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوای شناسی ،ارتوپد فنی و بینایی سنجی می باشد و در واقع فرایندی از خدمات مستمر و هماهنگ توانبخشی است که در ابعاد ارزشیابی و راهنمایی حرفه ای، آموزش حرفه ای، کاریابی و اشتغال، در جهت قادر سازی فرد معلول برای دستیابی و ابقا در شغل مناسب ارائه می شود

حجت الاسلامی گفت: توانبخشی آموزشی شامل انواع آموزشهای انطباقی، سواد آموزی، مهارتهای زندگی و .... می باشد.

معاون توانبخشی گفت: امیدواریم که با بحث آموزش و پیشگیری از معلولیت ها و ارائه خدمات هر چه بهتر شاهد روند کاهش معلولیت در حوزه بینایی باشیم.  

کد خبر 8455

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد