پیام مدیر کل بهزیستی استان بوشهر به مناسبت روز جهانی نابینایان

توانمند سازی نابینایان در سایه بهرمندی از فرصت های برابر

به گزارش واحد خبر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر دکتر علیرضا حاجیونی سرپرست اداره کل بهزیستی استان در پیامی روز جهانی نابینایان را تبریک گفت؛ متن پیام بدین شرح است:

به نام خدا

نور هستی در وجودت زنده است

قلب تو روشن تر از آینه است

و تو دیدگان ما را با روشنی دلت رهنما باش.

۲۳ مهر ماه مصادف با ۱۵ اکتبر روز جهانی عصای سفید با شعار《فرصت های برابر》نامگذاری شده است. هدف از این نامگذاری، توانمند سازی نابینایان در سایه بهره‌مندی از فرصت‌های برابر بوده که با حمایت همه‌جانبه بعنوان امری مهم در زندگی افراد می تواند سبب ارتقای اعتماد به نفس و افزایش امید به زندگی در میان این قشر پاکدل از جامعه شد و بستر رشد و پیشرفت آنان را فراهم آورد.

با ایجاد فرصت های برابر می توان پاسخی شایسته به مطالبات به حق این عزیزان روشندل داد تا به طور یکسان از تمامی حقوق اجتماعی خود برخواردار شوند .

دولتمردان وظیفه دارند با الهام از الگوهای موفق مسیر روشندلان پاک‌سرشت را برای حضور هر چه بیشتر آنان در جوامع هموار کنند .

نابینایان عضوی شریف از جامعه انسانی بوده و باید مانند دیگر اقشار، از حقوق مساوی برخوردار شوند چراکه رشد و شکوفایی هر جامعه‌ای بستگی به چگونگی بکار گیری استعدادها و و تواناییهای موجود در جامعه دارد و ما نیز باید با فراهم آوردن فرصت های برابر برای همه استعدادها راه تحقق این رشد و شکوفایی را فراهم کنیم .

اینجانب به نوبه‌ی خود روز جهانی عصای سفید را گرامی داشته و این روز را به تمامی روشن‌دلان عزیز صمیمانه تبریک میگویم و امیدوارم شاهد پیشرفت همه شما مهربانان در جامعه ای با فرصت های برابر باشم .

               دکتر علیرضا حاجیونی

       سرپرست بهزیستی استان بوشهر

کد خبر 8443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد