"دوشنبه‌های کتابخوانی" در مهدهای کودک استان بوشهر اجرا می شود

مراسمی با عنوان کودک ، کتاب و فرهنگ مطالعه در مهدکودک مهرآوران با حضور سرپرست ، معاون امور اجتماعی ، کارشناسان بهزیستی و معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر ،دکتر علیرضا حاجیونی سرپرست بهزیستی استان در این مراسم عنوان داشت : روزهای دوشنبه‌ هر هفته در مهدهای کودک استان بوشهر به عنوان "دوشنبه‌های کتاب‌خوانی" تعیین شده است که مربیان مهد کودک در این روز کودکان را با روش‌های خلاقانه کتاب‌خوانی آشنا می کنند.

دکتر علیرضا حاجیونی درباره برگزاری طرح دوشنبه‌های کتابخوانی در مهدهای کودک بوشهر اظهار داشت: با توجه به این حقیقت که سرانه کتابخوانی در کشور پایین بوده، سازمان بهزیستی با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه همکاری با هدف تشویق کودکان ‌به کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده‌های امضا کرده است.

وی با بیان اینکه کودکان را باید در مهد کودک با کتابخوانی آشنا کرد، افزود: بهترین جامعه هدف که برای فرهنگ‌سازی در جامعه می‌توان بر روی آن کار کرد، کودکان زیر شش سال است، که در این زمان شخصیت اصلی آنان شکل می‌گیرد که سازمان بهزیستی با عنایت به این اصل مهم اقدام به ترویج فرهنگ کتابخوانی و تشویق کودکان به خواندن کتاب در مهدهای کودک کرده است.

حاجیونی با بیان اینکه تشویق کودکان به کتابخوانی در مهدهای کودک، فرهنگ مطالعه کتاب را در خانواده‌ها نیز گسترش می‌دهد، گفت: روزهای دوشنبه‌ هر هفته در مهدهای کودک استان بوشهر به عنوان "دوشنبه‌های کتاب‌خوانی" تعیین شده است و قرار است مربیان مهد کودک در این روز برای کودکان کتاب بخوانند و آنها با کتاب‌های کودک آشنا کنند.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تاکید بر برگزاری دوشنبه های قصه افزود : بر اساس تفاهم نامه وزارت ارشاد و سازمان بهزیستی کشور باشگاههای کتابخوانی در مهدهای کودک استان باید راه اندازی و تقویت شود .

دکتر آنیتا مظفری عنوان کرد : دوره‌های تخصصی آموزش کتاب‌خوانی برای مربیان مهدهای کودک توسط معاونت امور فرهنگی ارشاد اسلامی برگزار و گواهی صادر می شود .

گفتنی است اجرای سرود کتاب توسط کودکان نوباوه و قرائت پیمان نامه کودکان مهرآوران و اهداء آن به مدیر کل بهزیستی استان از جمله برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 8437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد