دستانی که در سفر عشق حسین (ع) ناتوانان را یاری می‌کنند

خبرگزاری تسنیم/ درمیان تشنگان وصال معشوق که با شیدایی خاص خود این سفر عشق را در می‌نوردند توانخواهانی وجود دارند که به رغم ناتوانی جسم خود را از این سفر معنوی بی بهره نکرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، پیاده‌روی در مراسم اربعین یک توفیق عظیم و وصف ناپذیر است. توفیق رفتن به زیارت سید و سالار شهیدان در مراسم اربعین آن هم با پای پیاده، شامل عاشقان شوریده حالی می‌شود که با شیدایی خاص خود این سفر عشق را در می‌نوردند تا نهایتا کام تشنه خویش را با وصال به معشوق سیراب کنند.

 درمیان تشنگان وصال معشوق که با شیدایی خاص خود این سفر عشق را در می‌نوردند توانخواهانی وجود دارند که به رغم ناتوانی جسم خود را از این سفر معنوی بی بهره نکرده‌اند.

آنان که به رغم ناتوانی جسم با تقوی و شکیبایی از سایر زائران پیشی گرفته و در کسب مقام قُرب الهی دوشادوش دیگران در تلاشند تا در ضیافت حسینی سهمی از آن خود کنند.

در کنار این تونخواهان سفر عشق خادمانی برای خدمتگزاری آنان خود را آماده کرده‌اند تا دست یاری و همراهی را با تونخواهان داده و به آنان کمک کنند که در سفر عشق تنها نباشند.

***تعمیر 20ویلچر زائران

زهرا همتی، با ذکر اینکه خدمات توانبخشی مختلفی به زائران ناتوان ارائه می شود، گفت: یکی از معلولان ضایعه نخاعی ایلام نیز در این پایگاه حضور داشته و با توجه به تخصصی که دارد داوطلبانه تاکنون اقدام به 20 مورد تعمیر ویلچر زائران ناتوان کرده است.

مدیرکل بهزستی استان ایلام گفت:  جابجایی افراد ناتوان با ویلچر، اهدا  عصا و واکر و امانت ویلچر را از دیگر خدمات توانبخشی این اداره کل در مرز مهران برشمرد.

وی اظهار کرد: این اداره کل با استقرار تیم توانبخشی در مرز مهران در کنار ستاد گمشدگان به زائران معلول و سالمند خدمات ارائه می‌کند.

ساماندهی 255 زائر گمشده در مرز مهران

وی همچنین با اشاره به ساماندهی زائران گمشده در مرز مهران توسط ستاد این اداره کل، گفت: تا امروز 255 زائر گمشده در مرز مهران از طریق امدادگران و نیروهای اورژانس اجتماعی مستقر در این منطقه ساماندهی شده‌اند.

وی ادامه داد: در این ستاد، تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی مستقر شده است و افراد گمشده در هر سنی تا زمان سپردن به خانواده‌هایشان توسط مددکاران و نیروهای این سازمان خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل بهزیستی ایلام اظهار کرد: بهزیستی به عنوان عضو ستاد اربعین حسینی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات لازم خدمات‌دهی به زائران حسینی را انجام می‌دهد.

پایان/

کد خبر 8362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد