نشاط اجتماعی یکی از مولفه های اصلی سلامت و پویایی اجتماعی

زنجان | معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان شعار هفته سلامت روان سال 98 را " ارتقاء سلامت روان ، جامعه با نشاط" (۱۸الی۲۴مهرماه) عنوان کرد واظهار داشت : بی شک نشاط اجتماعی یکی از مؤلفه های اصلی رفاه و از مهمترین شاخص های توسعه در کشورها به شمار می رود و نقش بسیار مهمی در سلامت و پویایی اجتماعی ایفا می کند که می بایست این مقوله از طرف مردم و مسئولین مورد توجه بسیار قرار گیرد .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان گل‌نسا آقامحمدی  در نشست تخصصی ویژه مشاوران و روانشناسان مراکز  و دفاتر مشاوره و خدمات روان شناحتی دولتی و غیردولتی تحت نظارت بهزیستی استان با محوریت آسیب شناسی روانی تحولی با تبریک و گرامی داشت هفته سلامت روان اظهار داشت: برگزاری کارگاههای آموزشی در حوزه سلامت روان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با هدف ارتقائ سطح علمی کارشناسان و روان شناسان و مشاوران و  در نتیجه آن  کمک به ارتقائ سلامت روان جامعه محوری ترین کارکرد حوزه پیشگیری خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه کاربرد مهارتهای زندگی نقش موثری در پیشگیری از بروز اختلالات رفتاری و آسیبهای اجتماعی دارد به ویژه وقتی آموزش آن از دوران کودکی آغاز گردد : خاطر نشان کرد : خانواده ها باید حفظ آرامش و صمیمیت را در فضای خانه،  تقویت کرده و به کودکان مهارت های زندگی سالم، ارتباط درست و روش نه گفتن را بیاموزند

وی رشد و توسعه جوامع را در گرو توجه و برنامه‌ریزی همه اقشار در ابعاد مختلف جامعه عنوان کرد و ادامه داد: بر این اساس، کودکان دروازه ورود به رشد و توسعه عمومی جامعه آینده خواهند بود و توجه به سلامت جسمانی و روانی کودک از مهم‌ترین دغدغه‌های حوزه پیشگیری است.

وی بر آموزش مهارت‌های زندگی در کودکان و توجه به نقش پیشگیری از اختلالات و آسیب‌های روانی اجتماعی و برنامه‌ریزی جهت پیشگیری و کاهش مشکلات دوران کودکی  ﺗﺄکید کرد واینکه اقدامات و مداخلات پیشگیرانه در دوره کودکی سرمایه گذاری و ذخیره رفتاری برای دوران بزرگسالی می باشد.

آقا محمدی با اشاره به  جایگاه مشاوره و روانشناسان در کاهش آسیبهای اجتماعی ادامه داد: صرف نداشتن بیماری روانی دال بر سلامت روان نیست بلکه کیفیت ارتباط  با خود، دیگران و جهان، نشانه های سلامت روان می باشد. سلامت روان حالتی از بهزیستی است که در آن فرد توانمندی خود را شناخته و از آن ها به نحو مؤثر و مولد استفاده کرده و برای اجتماع خویش مفید  ومثمر ثمر خواهد بود.

گفتنی است در هفته سلامت روان موضوعاتی مانند، خودمراقبتی، آموزه های دینی و معنویت در ارتقای سلامت روان، تحکیم خانواده، مهارت‌ های زندگی، مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت و جایگاه رسانه و شبکه های اجتماعی در ایجاد نشاط اجتماعی و افزایش سلامت روان، از موضوعات این هفته می باشد .

کد خبر 8335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد