تهران| پاکدشت| 60 هزار نفر از خدمات پیشگیری از اعتیاد شهرستان بهره مند شدند

رئیس بهزیستی شهرستان پاکدشت در خطبه های پیش از نماز جمعه از بیش از 60 هزار نفر در سال 97 از خدمات آگاه سازی و پیشگیری از ابتلا به مواد مخدر بهره مند شدند.



به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان پاکدشت، محمود برزگر  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز شهر شریف آباد اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی با توجه به پیچیدگی و تغییری که در سبک زندگی، گسترش فضای مجازی و رشد سریع تکنولوژی داشته نیازمند یک گروه کارشناسی برای مقابله، کنترل و پیشگیری از این آسیب‌ها است.
وی گفت : درخصوص شیوه های مبارزه با مواد مخدر در سه حوزه عرضه، پیشگیری و درمان اقدامات قابل ملاحظه های صورت می پذیرد؛ بیش از 60 هزار نفر در زمینه پیشگیری از ابتلاء سوء مصرف مخدر، آموزش مهارتهای زندگی، آموزش زندگی خانواده ، فرزند پروری ، آموزش بیش از ازدواج  در سال 97  از خدمات مشاوره ای بهزیستی استفاده کردند.
برزگر با اشاره به موضوع اعتیاد گفت: در این حوزه ها اهم توجه درخصوص آموزش با رویکرد آسیب های اجتماعی به ویژه سوء مصرف مواد مخدر یا محرک با رویکرد مهارت حل مسئله، مهارت کلامی و ارتباط موثر با دیگاه مهارت نه گفتن که معمولا بیشترین آسیب های قشر نوجوان از طریق مصرف مواد در گروه همسالان افرادی بودند که این مهارت را نداشتند عنوان کرد.
وی اشاره کرد: زمینه ساز توسعه اجتماعی در هر جامعه مشارکت اجتماعی مردم در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و ... است و در مورد رویکرد مبارزه  با مواد مخدر در سه حوزه مبارزه با عرضه ، پیشگیری و درمان بدون مشارکت مردم قطعا نتیجه مطلوب بدست نخواهد آمد.

کد خبر 832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد