استان سمنان ا اقدامات و فعالیتها در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر

ایمانی معاون توسعه و پیشگیری بیان داشت: پرداختن به موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن نیاز به مشارکت خانواده ، عزم همگانی دارد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان انسیهایمانی معاون امور توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان طی مصاحبه ی  با روابط عمومی  اقدامات و فعالیتهای هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر این اداره کل را بشرح ذیل اعلام کرد:

وی بیان داشت:پیچیدگی جوامع امروزی، مسائل و مشکلات مختلف (فردی، روانی ، اجتماعی) بستر برخی از افراد به سوی مواد مخدر را فراهم کرده است و یکی از دغدغه های حوزه سلامت روانی اجتماعی در جامعه مسئله پیگیری و درمان اعتیاد می باشد.

ایمانی بیان داشت: با اعلام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر توسط سازمان ملل در 26 ژوئن مصادف با 5 تیر نشان دهنده عزم جهانی برای مقابله با این آسیب اجتماعی فردی می باشد.

 در این راستا بهزیستی استان سمنان نیز در معاونت امور توسعه پیشگیری فعالیتهای مختلفی برای پیشگیری و درمان اعتیاد انجام داده و می دهد.

 معاون توسعه و پیشگیری اداره کل بهزیستی استان سمنان اظهار داشت:از جمله اقدامات پیشگیرانه در مسئله اعتیاد بستر سازی و تسهیل  ایجاد شبکه های سازمانهای جماعت محور در محلات و گروههای مردمی مباشد که با انجام تسهیل گری تربیت متخصص، برگزاری آموزشهای مختلف،آگاهسای و توانمند سازی خانواده ها به منظور پیشگیری از اعتیاد فعالیت دارند.

در سال 1397  نیز 14 موسسه تحت نظارت سازمان بهزیستی در 97 محیط (شهری، روستایی،آموزشی،و محیط کاری خدمات تخصصی ارائه دادند و در هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر در سال جاری 67 برنامه گوناگون از جمله 25 دوره آموزشی با عناوین مختلف مرتبط با مسئله اعتیاد و پیشگیری از آن ،چندین نمایشگاه و چندین جشنواره و همایش ، نمایش تابلوهای پیشگیری ، برگزاری جلسه مهارتی نه گفتن و جرأتمندی ویژه کلیه  اقشار عموم و جامعه هدف ، مسابقه نقاشی ، انجام مشاوره رایگان ، اجرای تأتر خیابانی، جشنواره ورزشی و مسابقات محلی،دوره آموزشی خود کنترلی و مدیریت هیجانات منفی ویژه جوانان با محوریت پیشگیری از از اعتیاد،شناخت مواد مخدر ، برگزاری دوره آموزشی هویت سالم جوانان در برابر رفتارهای پرخطر ، به منظور افزایش نشاط اجتماعی و مشارکت مردمی برای هفته مبارزه با مواد مخدر پیش بینی و در طول این هفته انجام می شود.

 معاون پیشگیری در پایان اظهار امیدواری کرد:پرداختن به موضوع اعتیاد و پیشگیری از آن نیاز به مشارکت خانواده ، عزم همگانی و احساس مسئولیت اجتماعی از سوی تک تک افراد جامعه و نهادهای دولتی را می طلبد تا  سازمان بهزیستی در زمینه حفظ سرمایه های انسانی و جوانان مشارکت و فعالیت  بهتری داشته باشد.

 

کد خبر 831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد