۱۵۰ مکان متبرکه استان تهران مناسب‌سازی می‌شوند

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎‌سازی بهزیستی کشور در آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، گفت: از مجموع بیش از ۳۰۰ بقعه متبرکه استان تهران ۱۵۰ مکان نیاز به بررسی و مناسب‌سازی دارد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از تهران، «ابراهیم کاظمی مومن‌سرایی» رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎‌سازی بهزیستی کشور در آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با اشاره به لزوم مناسب‌سازی اماکن عمومی برای بهره‌برداری عمومی مردم، گفت: برخی دستگاه‌ها حساسیت مناسب‌سازی را درک کرده‌اند و علاقه‌مند به استانداردسازی اماکن خود هستند.

رئیس دبیرخانه ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‎‌سازی بهزیستی کشور، افزود: تعداد زیادی امامزاده و اماکن متبرکه در استان تهران و جود دارد که با مناسب‌سازی آنها افراد دارای معلولیت، جانبازان و افراد با شرایط خاص به سهولت می‌توانند در این اماکن حضور یابند.

وی، تشریح کرد: افرادی که به نوعی با مشکلات جسمی به دلیل بروز مشکلات مختلف در طول زندگی مواجه هستند با حضور در این اماکن به لحاظ روحی و روانی آرامش می گیرند و انگیزه ادامه راه برای آنان تقویت می‌شود.

کاظمی مومن‌سرایی از شروع مناسب‌سازی اماکن متبرکه استان تهران با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: ستاد مناسب‌سازی بهزیستی کشور در این تفاهمنامه متعهد شد استانداردهای مورد نظر برای این اماکن را اعلام و مکان‌های مورد نظر را با اولویت ثبت در سامانه معبر به اداره کل اوقاف و امور خیریه جهت مناسب‌سازی اعلام نماید.

در ادامه نیز «مجتبی عبدالهی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه بهزیستی استان تهران نیز با اشاره به نیاز به اطلاع‌رسانی و حساس‌سازی جامعه نسبت به لزوم مناسب‌سازی اماکن، گفت: از مجموع بیش از ۳۰۰ بقعه متبرکه استان تهران ۱۵۰ مکان نیاز به بررسی و مناسب‌سازی دارد که با همکاری بهزیستی این کار صورت می‌گیرد.

کد خبر 8302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد