بیش‌ از سه میلیون زن سرپرست خانوار درکشور داریم

وزیر کشور گفت:تمام دستگاه‌های دولتی باید بسیج شوند تا اقدامات و برنامه‌هایی را انجام دهند که می‌تواند اوضاع زنان سرپرست خانوار را بهبود ببخشد که البته در این خصوص تمام دستگاه‌ها نظر خود را داده اند و لایحه آن نیز تهیه شده است و پس از جمع بندی‌های لازم این کار انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در یکصد و بیست و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور سه دستور کار داشتیم و مهم‌ترین موضوعی که بررسی شد، لایحه "صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت" بود که قوه قضاییه آن را به دولت ارجاع داد که نکات قابل توجهی در آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه لایحه "حمایت و صیانت ازحقوق زنان در برابر خشونت" امیدبخش است، گفت:: امیدواریم دستگاه‌های اجرایی بررسی‌های لازم را انجام و اطلاعات تکمیلی را در این خصوص ارائه دهند و با نظری که همه دستگاه‌های اجرایی و کارشناسان می‌دهند، اصلاحات لازم به صورت تکمیلی در دولت صورت گیرد و به مجلس ارسال شود.
وزیر کشور افزود: موضوع مهم در این رابطه حمایت‌ها و تکریم از بانوان و زنان مطابق با اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی است که مبتنی بر اصول و عقاید دینی است؛ باید تلاش کنیم هر نوع ظلم، نابرابری و تبعیض تاریخی، فکری، انتقادی، اندیشه‌ای و عملی علیه بانوان حذف شود.
وی گفت: باید کاری کرد که هر نوع تبعیضی که به صورت خشونت، آزار و اذیت انجام می‌شود با توجه به ریشه‌های تاریخی و فرهنگی آن حل شود.
رحمانی فضلی افزود: موارد متعددی در این لایحه دیده شده است، تاکید جلسه بر این بود که ضمن جرم انگاری این موضوع‌ها که با دقت و درستی آمده بود، دو مسئله فرهنگ سازی و آموزش نیز برای آشنایی همه افراد جامعه بخصوص بانوان با حقوق خود و نحوه پیگیری را نیز بررسی کنیم.
وی ادامه داد: همچنین بحث تمایزهایی که از نظر فرهنگی در نقاط مختلف کشور به عنوان یک کشور متنوع از نظر زبان، مذهب، نژاد و فرهنگ‌های بومی و محلی داریم در این لایحه لحاظ شود.
وزیر کشور گفت: لایحه دیگری که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، موضوع توانمند سازی زنان سرپرست خانواده بود، هم اکنون بیش از ۳ میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور داریم که ۷۱ درصد آن مربوط به زنانی است که همسران خود را از دست داده اند و ۱۱درصد نیز به دلیل طلاق سرپرست خانوار شده اند و بقیه هم از کسانی هستند که تاکنون ازدواج نکرده اند.
وی افزود: تمام دستگاه‌های دولتی باید بسیج شوند تا اقدامات و برنامه‌هایی را انجام دهند که می‌تواند اوضاع زنان سرپرست خانوار را بهبود ببخشد که البته در این خصوص تمام دستگاه‌ها نظر خود را داده اند و لایحه آن نیز تهیه شده است و پس از جمع بندی‌های لازم این کار انجام خواهد شد.
رحمانی فضلی ادامه داد: دولت تلاش دارد مجموعه اقدامات و برنامه‌هایی را که در برنامه ششم به عنوان وظیفه در این خصوص دارد، را انجام دهد، لذا این‌مهم امروز با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف بررسی شد تا بهترین راه حل‌ها و اقدامات را پیشنهاد دهند.
وزیر کشور گفت:: بحث بعدی نیز درباره نحوه اطلاع رسانی و چگونگی عملکرد شورای اجتماعی کشور نسبت به آسیب‌های اجتماعی در دو سال و نیم بود و باید همه اقدامات انجام شده را با متخصصان، مسئولان و مردم در میان بگذاریم تا از نظر شورای اجتماعی کشور آگاه شوند و نظرها و نقدهای اصلاحی آن‌ها را نیز در مسیر پیشرفت شورای اجتماعی کشور پذیرا باشیم.

کد خبر 8257

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد