بازدید مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال وبختیاری از مرکز نگهداری کودکان بهزیستی

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال وبختیاری از مرکز نگهداری کودکان در شهرکرد بازدید کرد

سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه نگهداری کودکان بی سرپرست  و بدسرپرست از وظایف سازمان بهزیستی است، گفت : هم اکنون 5 مرکز کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در استان فعال است 
معصومه محمدی افزود : از این تعداد 2 مرکز شیرخوارگان است .
وی با اشاره به اینکه کودکان در این مرکز با معرفی از سوی مراجع قضایی ، انتظامی و همچنین از طریق خط 123 شناسایی می شوند ، اظهار داشت : بیش از 400 کودک در این مراکز نگهداری می شوند. 
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سازوکارهای حمایت حداکثری از کودکان استان با جلب مشارکت گروه‌های مردم‌نهاد و خیر در دستورکار قرار دارد.

مرضیه جلیل‌پور روز یکشنبه در دیدار از مرکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان حضرت معصومه (س) اظهار داشت: کودکان بدسرپرست نیاز به مراقبت و حمایت‌های اجتماعی بیشتری دارند و به دلیل از همپاشیدن بنیان خانواده در معرض خطرهایی همچون بزهکاری و بزه‌دیدگی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: احتمال اینکه این کودکان در آینده دچار بحران‌هایی همچون افسردگی، نداشتن اعتماد به نفس، اجتماع‌گریزی وترک تحصیل شوند، زیاد است از همین رو باید در این خصوص اقدامات مشاوره‌ای و حمایتی بیشتری در نظر گرفته شود.

جلیل‌پور تصریح کرد: رشد و تقویت شخصیت، آموزش، حمایت و پذیرش کودکان بدسرپرست در اجتماع می‌تواند قدم‌های کوچکی در بهبود موقعیت‌ها و شکوفایی استعدادهای آنها برای داشتن آینده‌ای درخشان  داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خانواده نخستین و اصلی‌ترین نهاد اجتماعی و تامین کننده نیازهای عاطفی افراد است، اظهار داشت: گام نخست برای پیشگیری از چنین آسیب‌هایی باید تقویت بنیان خانواده باشد.

دبیر متناظر کنوانسیون حقوق کودک در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر جلب حمایت خیران در رسیدگی به امور کودکان بدسرپرست، افزود: بازتوانی، توانمندسازی و حمایت از کودکان بدسرپرست علاوه بر اینکه وظیفه سازمان‌های متولی است نیازمند همراهی و کمک خیران نیز است.

جلیل‌پور با قدردانی از خدمات ارائه شده از سوی این مرکز خصوصی، اعلام کرد: دفتر بانوان و خانواده استان تمام توان و تلاش خود را در راستای تحقق و دستیابی حداکثری کودکان استان به حقوق شان به کار گرفته است.

کد خبر 8251

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد