آذربایجان شرقی |مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی تاکید کرد: ضرورت بهره گیری از ظرفیت سمن‌ها در اجرای برنامه‌های پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی به استفاده از ظرفیت سمن‌ها و بخش غیردولتی در راستای اجرای برنامه‌های بهزیستی برای مقابله و پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی در جامعه تاکید کرد.


به گزارش روابط عمومی به نقل از ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محسن ارشدزاده در اولین جلسه کمیته استانی پیشگیری، درمان، کاهش آسیب و مقابله با مصرف مشروبات الکلی، با بیان این‌که  از نیمه‌ی دوم سال ۹۷ برنامه‌ای در بحث پیشگیری مصرف الکل با محوریت بخش غیردولتی تدوین کردیم، اظهار کرد: براین اساس دوره‌های آموزشی برای مدیران و مسئولان موسسات سلامت روان اجتماعی محلات برگزار شد.
وی افزود: برنامه‌های بهزیستی در راستای پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی اجتماع محور است و در تمامی مراکز سلامت روان شهرستان‌ها و تبریز دوره‌های آموزشی برای ۱۲۰ نفر با محوریت آشنایی با الکل، علائم مصرف و عوامل خطر آن نیز ارائه شده است.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان این‌که تسهیل گرانی مانند سمن‌ها، آموزش‌های کافی را در خصوص مشروبات الکلی دریافت کرده‌اند، گفت: متاسفانه مقرر شده بود اعتباری در سه‌ماهه‌ی آخر سال ۹۷ برای اجرای برنامه‌های بهزیستی در این راستا تخصیص یابد ولی تاکنون این اعتبار محقق نشده و برنامه‌ها نیمه تمام باقی مانده است.
دکتر شالچی، روانشناس و عضو هیات علمی دانشگاه شهید مدنی، نیز در این نشست، با بیان این‌که بحث الکل در جامعه‌ی ما تابو محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه نگاه سطحی افکار عمومی در بین نسل جدید نسبت به الکل، نگرشی مثبت است.
شالچی با بیان این‌که توجه به بحث روانشناختی و افزایش نشاط اجتماعی از مهم‌ترین مسائل برای مقابله با مصرف مشروبات الکلی در جامعه است، بیان کرد: براساس شیوع شناسی سال ۹۲، محدود شدن خوشی‌ها یکی از دلایل اصلی مصرف کنندگان الکل در جامعه بوده است، بنابراین اگر به فکر گسترش بهانه‌های شاد زیستن برای مردم نباشیم بی شک الکل می‌تواند از روزنه‌ای به پنجره‌ی انتخابی برای مصرف کنندگان تبدیل شود.
 

کد خبر 823

خدمات الکترونیک پرکاربرد