فعالیت 70 ورزشکار روشندل

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان با تاکید بر ورزش به عنوان عامل توانمندسازی معلولین از فعالیت 70 ورزشکار روشندل خبر داد و گفت : 37 نفر از نابینایان طی سال جاری موفق به کسب مدال شده اند .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد مححمدی در مراسم بزرگداشت روز عصای سفید با اشاره به تحت پوشش قرار دادن 2 هزار و 500 نابینا افزود : بیش از یک هزار نابینا از بهزیستی مستمری و کمک های موردی چون هزینه های درمان دریافت می کنند .
وی اظهار داشت : پیشگیری از معلولیتها و جلوگیری از تولد کودک معلول از اهداف عالی بهزیستی است و در همین راستا علاوه بر  اجرای طرح مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج برنامه غربالگری بینائی و شنوائی اجرا می شود .
این مقام مسئول  از غربال بینائی نزدیک به 50 هزار کودک خبر داد و ابراز داشت هزار کودک دارای اختلالات بینائی در سال گذشته شناسایی شده اند.
محمدی گفت : بهزیبستی علاوه بر پیشگیری از معلولیت و توجه به سلامت کودکان قبل از تولد ، ارتقاء سطح دانش و تحصیلات معلولین را در دستور کار خود قرار دارد و به بیش از 100 دانش آموز و 38 دانشجوی روشندل شهریه دانشجویی و کمک هزینه تحصیلی پرداخت می کند .
وی تامین وسایل کمک توانبخشی و هزینه های ایاب و ذهاب را از دیگر خدمات بهزیستی به نابینایان یرشمرد و خاطر نشان کرد : ددر سال گذشته بیش از 100 میلیون ریال هزینه ایاب و ذهاب و نزدیک به 400 میلیون ریال هزینه عینک به روسشندلان پرداخت شده است .

کد خبر 8212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد