مدارک هویتی گمشده زائران از طریق ثبت احوال تحویل آنها می شود

ایلام - ایرنا- دبیر ستاد اربعین اداره کل بهزیستی ایلام گفت: مدارک هویتی گمشده زائران اربعین در مرز مهران که توسط امدادگران این اداره کل جمع آوری شده از طریق ثبت احوال تحویل آنها می شود.

صادق خزلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  تاکنون 55عدد کارت ملی، شناسنامه و گذرنامه زائران در مرز تحویل ستاد این اداره کل مستقر در مرز مهران شده که از طریق ثبت احوال تحویل صاحبان آنها خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین 25 کوله پشتی زائران نیز که در مرز پیدا شده توسط این ستاد تحویل صاحبان آنها شد.

وی از ساماندهی 270 زائر گمشده در مرز مهران خبر داد و گفت: این تعداد زائر تا صبح امروز با تلاش و پیگیری مددکاران مستقر در ستاد این اداره کل در مرز مهران ساماندهی و تحویل خانواده هایشان شدند.

وی بیان کرد: این زائران در مرز مهران از طریق امدادگران و نیروهای اورژانس اجتماعی مستقر در این منطقه ساماندهی شده اند.

خرلی ادامه داد: در این ستاد، تیم اورژانس اجتماعی بهزیستی مستقر شده و افراد گمشده در هر سنی تا زمان سپردن به خانواده‌هایشان توسط مددکاران و نیروهای این سازمان خدمات لازم را دریافت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: بهزیستی به عنوان عضو ستاد اربعین حسینی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات لازم خدمات‌دهی به زائران حسینی را انجام می‌دهد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی از معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون به طور معمول در این ایام روزانه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات می شوند.

پایان/

کد خبر 8164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد