یزد| 5هزار نفر در طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد آموزش دیدند

معاون پیشگیری بهزیستی استان یزد از اجرای طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد در مهدهای کودک خبر داد و گفت: در این طرح 5 هزار نفر آموزش پیشگیری از اعتیاد دیده اند.

دکتر محمد علی صادقی پور در نشست خبری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد گفت: در اجرای این طرح، آموزش هایی به والدین، کودکان و مربیان مهدها در زمینه پیشگیری از اعتیاد ارائه می شود.
وی  افزود: طرح مصون سازی کودکان از اعتیاد در مهدهای کودک با هدف توانمندسازی کودکان در برابر آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد اجرا می شود و به کودکان در قالب بازی و نقاشی آموزش مهارت نه گفتن، مهارتهای جرات ورزی و عزت نفس و به خانواده شیوه های فرزند پروری، دلبستگی خانواده و...  آموزش داده می شود.

نماینده کمیته فرهنگی شورای مواد مخدر استان یزد با بیان اینکه پیشگیری در باور عمیق ما کمتر وجود دارد و اعتبارات اختصاص یافته به این حوزه نیز کم است، اظهار داشت: خانواده اعتقاد بیشتری به درمان دارد تا پیشگیری لذا وقتی فرد مساله دار شد خانواده آن را برای درمان می آورد.

وی افزود: اینکه چه کنیم بقیه معتاد نشوند مساله ای است که کمتر در مورد آن پرسیده می شود و اگر این اتفاق بیافتد قدم بزرگی در عرصه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر برداشته می شود.

محمدعلی صادقی پور با اشاره به هزینه پایین پیشگیری نسبت به درمان اعتیاد گفت: مطالعه انجام شده در سال 85 نشان داد هزینه درمان یک فرد معتاد  در سال 3 میلیون تومان است در حالیکه هزینه پیشگیری از ابتلا به اعتیاد با ارائه آموزش مهارتهای زندگی 20 هزار تومان است.

وی میزان موفقیت در درمان اعتیاد را پایین و در پیشگیری از اعتیاد را بالا دانست و گفت:  آموزش مهارتهای زندگی بالای 65 درصد موفقیت در پیشگیری از اعتیاد داشته و هزینه آن نیز بسیار اندک است.
صادقی پور با بیان اینکه در اعتیاد درمان قطعی وجود ندارد گفت: در اعتیاد مدیریت درمان مدنظر است و اینکه به صورت پلکانی فرد را یک پله به عقب بازگرداند.

معاون پیشگیری استان یزد با بیان اینکه مداخلات حوزه اعتیاد همگانی باید باشد گفت: پیشگیری از اعتیاد هنوز جز مطالبات مردم نشده است.
وی با بیان اینکه پیشگیری باید گفتمان حاکم شود گفت: استراتژیهای مختلفی برای برای پیشگیری از اعتیاد است که عوامل جایگزین، محیط، طرح های اجتماع محور، استراتژی ارجاع، آموزش مهارتهای زندگی و آگاهسازی و اطلاع رسانی عمومی برخی از آنها هستند.

کد خبر 816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد