اشتغال نابینایان با ارائه طرح‌های ابتکاری میسر می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: لازمه اشتغال پایدار روشندلان و معلولان، ارائه راهکارهای ارزنده و کارسازی است که قابلیت اجرایی داشته باشند و انجمن نابینایان باید طرح‌های ابتکاری ارایه دهد تا با حمایت سازمان بهزیستی و بهره‌گیری از تسهیلات زمینه اشتغال روشندلان فراهم شود.

بهزاد ستاری در دیدار با روشندلان اظهار کرد: لازمه اشتغال پایدار روشندلان و معلولان، ارائه راهکارهای ارزنده و کارسازی است که قابلیت اجرایی داشته باشند.

وی افزود: دستگاههای دولتی جوابگوی تمامی نیازهای اشتغال افراد جامعه نیست و انجمن نابینایان باید طرح‌های ابتکاری ارایه دهد تا با حمایت سازمان بهزیستی و بهره‌گیری از تسهیلات زمینه اشتغال روشندلان فراهم شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: همه افرادی که دارای معلولیت هستند توانمندی‌های خوبی از نظر فکر، ایده، بیان و خلاقیت دارند و باید از ظرفیت‌های خود به نحو مطلوب استفاده کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا، سازمان بهزیستی استان از تمام ظرفیت خود جهت کمک به توانمندسازی معلولان استفاده خواهد کرد.

ستاری گفت: تمامی افرادی که از ناتوانی رنج می‌برند نیازمند حمایت، توجه و رسیدگی به نیازهایشان هستند تا امکان برخورداری از شرایط و امکانات شهری برای آنان نیز فراهم شود.

 تامین وسایل کمک توانبخشی، پرداخت شهریه دانشجویی، تلاش برای جذب 3 درصدی افراد دارای معلولیت، تامین مسکن، مناسب‌سازی اماکن و فضاهای عمومی، پرداخت هزینه‌های درمانی، فراهم ساختن زمینه ازدواج آسان، ورزش معلولان و پیام‌رسانی به روشندلان از طریق شبکه‌های مجازی از جمله مطالبات در این مراسم روشندلان بود.

کد خبر 8149

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد