بیش از ۱۴ هزار کودک در مهدهای استان وجود دارد

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: بیش از ۱۴ هزار کودک در مهدهای استان وجود دارد.

فاطمه زهرا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: ۳۵۰ مهدکودک در استان داریم که شامل ۹۱ مهدکودک شهری، ۲۴۰ روستامهد و ۱۹ مهدکودک در حاشیه است.

مدیرکل بهزیستی لرستان بیان کرد: در مجموع ۱۴ هزار و ۵۰۰ کودک در مهدهای استان وجود دارد.

وی در خصوص اقدامات انجام شده برای کودکان سیل‌زده در شهرستان‌های استان، گفت: با توجه به وقوع سیل و مواجه شدن ساکنین چندین شهرستان استان با بحران، دفتر امور کودکان و نوجوانان بر حسب وظیفه ذاتی خود مبنی بر مداخله به موقع به منظور جلوگیری از آسیب کودکان در شرایط نابسامان موجود اقدام به راه‌اندازی ۲۳ مهدکودک سیار و ثابت با حضور ۱۲۸۰ کودک کرد.

توکلی اضافه کرد: علاوه بر فراهم کردن شرایط نگهداری و جمع‌آوری کودکان از محیط نامناسب و غیربهداشتی، برنامه‌های شاد و سرگرم کننده نیز ترتیب داده شد تا تسکینی بر آلام آنان باشد.

مدیرکل بهزیستی لرستان افزود: این سازمان با ارائه میان وعده و یک وعده غذای گرم در سلامت جسمی کودکان(با توجه به عدم تغذیه درست در منازل) اقدام کرده است.

وی یادآورشد: در شهرستان‌های پلدختر، معمولان، نورآباد، دورود و دوره چگنی ۲۳ مهدکودک راه‌اندازی و فعال کردیم که از این تعداد ۷ مهد کودک در کانکس‌های سیار و بقیه در ساختمان‌هایی که دستخوش سیل شدند به سختی قابل سکونت است.

کد خبر 8117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد