تهران| «اختلافات حاد خانوادگی» بیشترین علت تماس با اورژانس اجتماعی

مدیرکل بهزیستی استان تهران ضمن تشریح جزئیات تماس با خط اورژانس اجتماعی در استان تهران گفت: در سال گذشته بیش از ۶ هزار تماس مرتبط با کودک آزاری در استان تهران با خط اورژانس اجتماعی برقرار شده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، داریوش بیات نژاد با بیان اینکه «اختلافات حاد خانوادگی» بیشترین علل تماس با خط اورژانس اجتماعی در سال ۹۶ و ۹۷ را به خود اختصاص داده است، گفت: میزان تماس‌ها در مورد این موضوع در سال ۹۶، ۱۷ هزار و ۷۷۴ مورد بوده است که این رقم در سال ۹۷، بیش از ۱۱ هزار مورد را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶، ۶۴۸۰ مورد تماس در مورد کودک آزاری با خط تلفن اورژانس اجتماعی در استان تهران برقرار شده است، گفت: این رقم در سال ۹۷ حدود ۱.۵ درصد کاهش یافته و به ۶۳۸۲ مورد رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: بیش از ۳۵۰۰ مورد تماس در مورد زنان آسیب دیده اجتماعی با این خط برقرار شده که این رقم در سال ۹۷ به حدود ۲۱۰۰ مورد رسیده است.

به گفته بیات نژاد حدود ۳۴۰۰ تماس در سال ۹۶ مربوط به کودکان کار و خیابان بوده است که این رقم در سال ۹۷ به حدود ۲۰۰۰ مورد رسیده است. همچنین ۱۷۹۰ زوج متقاضی طلاق در سال ۹۶ با این خط تماس برقرار کردند که این رقم در سال ۹۷ به حدود ۱۱۵۰ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۱۹ مورد از تماس‌ها نیز مربوط به افراد دارای اختلال هویت جنسی بوده است گفت: این رقم با کاهش حدود ۳۸ درصدی به ۲۵۸ مورد در سال ۹۷ کاهش یافته است.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: در سال ۹۶، ۲۱۲ مورد اقدام به خودکشی با خط اورژانس اجتماعی برقرار شده است. این در حالیست که این تماس‌ها در سال ۹۷ با افزایش ۴۵ درصدی به ۳۰۹ مورد افزایش یافته است. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده در مورد تماس‌های برقرار شده با خط اورژانس اجتماعی بیشترین درصد تغییرات مربوط به تماس در مورد "خودکشی" بوده است.

کد خبر 810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد