تشریح برنامه‌های بهزیستی استان هرمزگان در هفته مبارزه با مواد مخدر

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر را تشریح کرد.

 مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان با تشریح برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر این اداره کل گفت: امروزه با توجه به پیچیدگی و گستردگی انواع مواد مخدر و راه‌ های تولید و توزیع آن، ارتقاء سطح آگاهی خانواده‌ها، فرهنگ‌ سازی، آموزش پیرامون نحوه تربیت فرزندان و آگاهسازی از مشکلات و معضلات مربوط به اعتیاد به مواد مخدر، از جمله ضروریات مهم در جهت پیشگیری از اعتیاد محسوب می‌شود.

وی افزود : در همین راستا و طبق روال هرساله ویژه برنامه هایی  به مدت یک هفته در حوزه مبارزه با مواد مخدر اجرا خواهیم کرد.

غلامحسین رنجبر، انجام امور تبلیغاتی در سطح شهر ، برگزاری دوره آموزش پیشگیری از اعتیاد برای خانواده ها  و برگزاری جشنواره غذایی و ورزشی را بخشی از این برنامه ها دانست.

این مسئول استانی ، توزیع بروشور در محل برگزاری نماز جمعه شهرستان ها ، برگزاری نمایشگاه عکس اعتیاد در پایگاه های سلامت اجتماعی، برگزاری مسابقات ورزشی فوتسال ، والیبال ، دوچرخه سواری، طناب کشی،  شنا ، پیاده روی ، نقاشی و کاردستی و برگزاری مسابقات نقاشی و کاردستی از دیگر برنامه های قابل اجرا در هفته مبارزه با مواد مخدر است.

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان در ادامه به فعالیت های بهزیستی هرمزگان در حوزه درمان و پیشگیری و گفت: 30 کمپ ترک اعتیاد دارای مجوز از بهزیستی و مراکز درمانی در استان فعالیت می‌کنند.

غلامحسین رنجبر با اعلام این که برای اولین بار یک کمپ ترک اعتیاد بانوان نیز در شهر بندرعباس راه‌اندازی شده است اظهار داشت: این کمپ ظرفیت پذیرش ۱۵ نفر را دارد.

 وی با تاکید بر اینکه تمام فعالیت‌ها توسط سمن‌ها در حوزه پیشگیری و درمان انجام می‌شود افزود: به غیر از شهرستان بستک همه شهرستان‌های استان دارای مراکز ترک اعتیاد هستند و در بندرعباس نیز ۱۰ کمپ وجود دارد که در سال گذشته ۷ هزار و ۳۱۶ نفر پذیرش کمپ‌های استانی بوده است.

 رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ادامه داد: ۳۸ مرکز سرپایی مجوز دار نیز در استان وجود دارد و ۱۶۶ تیم تخصصی در محلات آسیب‌ پذیر بندرعباس وجود دارد و بیش ۷۹ هزار نفر در این محلات آموزش پیشگیرانه دیده‌اند.

رنجبر به اقدامات انجام شده در مدارس ابتدایی و متوسطه نیز اشاره کرد و گفت: برنامه آموزش پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه‌ها به برای۶ هزار و  ۶۸۳نفر، برنامه آموزش مراقبت از خود در مدارس متوسطه اول و دوم به برای ۱۸۷ هزار نفر از دیگر اقدامات انجام شده در جهت پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر بوده است.

وی فعالیت پایگاه‌های خدمات روانی در ۶ محله شهر بندرعباس را یکی دیگر از برنامه‌های کمیته فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ذکر کرد و یادآور شد: سمن‌ها هم در این زمینه باید یار و همراه ما باشند و تنها بخشی از هزینه‌های سلامت آنها را پرداخت می‌کنیم.

 مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد: مراکز توانمندسازی معتادین با ظرفیت ۳۰نفر در ایسین راه‌اندازی شده است که معتادین بعد از خروج از کمپ‌ها به این مرکز انتقال داده و مورد حمایت قرار می‌گیرند، این مرکز مخصوص افرادی است که بی‌خانمان هستند و در حال حاضر نیز ۳۰ نفر در این مرکز پذیرش شده است.

کد خبر 806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد