هرمزگان| برگزاری دوره آموزشی CBR ویژه مدیران ، کارشناسان و مسئولین موسسات غیردولتی شهرستان ها

دوره آموزشی CBR ( توانبخشی مبتنی بر جامعه ) با حضور 40 نفر از مدیران ، کارشناسان و مسئولین موسسات غیردولتی شهرستان ها در مرکز علمی کاربردی بهزیستی هرمزگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ آمنه همت سرپرست معاونت توانبخشی در این جلسه ضمن معرفی طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه ، این طرح را یکی از برنامه های اجرایی حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی با هدف شناسایی و خدمت رسانی به معلولین روستایی و کم برخوردار از طریق منابع موجود در جامعه و اجرای فعالیت های اجتماع محور معرفی کرد.

همت با اشاره به اهمیت توجه به وظایف تسهیلگران برنامه  CBR و عدم تداخل با وظایف مددکاران ، بر نیازسنجی صحیح از معلولین تحت پوشش برنامه و هزینه کرد صحیح اعتبارات تخصیصی تاکید کرد.

 وی به بیان چالش های اجرایی برنامه  در شهرستانها و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای عملکرد سال 97 و برش عملیاتی مدنظر جهت تحقق در سال 98 پرداخت و اظهار داشت : با توجه به سیاست سازمان بهزیستی کشور مبنی بر هزینه کرد اعتبارات CBR در راستای اشتغال زایی معلولین، حدود 600 مورد اشتغال از طریق این برنامه در سال گذشته ایجاد شده است.

بحث و تبادل نظر در خصوص چالش های موجود و چگونگی هزینه کرد مطلوبتر اعتبارات در راستای توانمندسازی معلولین پایان بخش این دوره آموزشی یک روزه بود.

کد خبر 804

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد