جلسه هم اندیشی طرح "مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی) "برگزار شد

جلسه هم اندیشی درخصوص آیین نامه طرح "مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی ) "،با هدف ارائه خدمات این سازمان به جامعه هدف به صورت شبکه ای و یکپارچه ، باحضور "دکتر وحید قبادی دانا" رئیس سازمان بهزیستی کشور، معاونین و مدیران ستادی صبح امروز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر وحید قبادی دانا در این جلسه با اشاره به اینکه همواره باید در راستای پیشبرد اهداف سازمان و رضایتمندی جامعه هدف گام برداشت گفت: طرح مراکز خدمات بهزیستی(+ زندگی) موضوع جدیدی نیست چراکه دربند 4 ماده 26 قانون به آن اشاره شده است.

وی افزود، شاید در گذشته به دلایل مختلف ، برخی از مراکز خدماتی این سازمان به درستی شکل  نگرفته است ولی امروز می توان با استفاده از امکانات موجود این مراکز شکل بگیرد .مثل سامانه ها که درگذشته وجود نداشت ولی الآن وجود دارد و می تواند خدمات سازمان را برای جامعه هدف تسهیل کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور،با بیان اینکه طبق برنامه ششم توسعه ،بهزیستی متولی سلامت اجتماعی است خاطرنشان ساخت: سلامت اجتماعی معطوف به کل کشور است و تنها جامعه هدف را دربرنمی گیرد بنابراین باید ساز و کارهای لازم برای آن تعریف شود.

وی گفت: ضرورت دارد خط تماس ما با جامعه هدف بیشتر ودر قالب شبکه سلامت اجتماعی شکل بگیرد.

قبادی دانا با بیان اینکه قرار نیست این طرح جایگزین چیز دیگری و یا موجب تعطیلی کار یا  فعالیتی شودافزود: این طرح می توان فعالیت های مختلف سازمان را به صورت شبکه ای و یکپارچه کند تا مردم مناطق و محله ها ی مختلف باهم ارتباط نزدیک برقرار کرده و در واقع موجب تسریع فعالیت های سازمان شود.

به گفته وی ،طبیعتاً یک ایده وقتی عملیاتی می شود که کار مطالعاتی و بررسی های لازم برروی آن صورت بگیرد.

به اعتقاد رئیس سازمان بهزیستی ،نباید خدمات و اقدامات این سازمان به صورت جزیره ای انجام شود بلکه باید با همدیگر و با همفکری هم صورت بگیرد تا جامعه هدف و مردم بهزیستی را یکجا بدانند نه جدا ازهم.

وی این طرح را بعنوان تقویت کننده فعالیت ها و اقدامات این سازمان برشمرد و گفت: طرح مراکز خدمات بهزیستی می تواند حلقه واسط بین جامعه هدف و مردم باشد و درواقع بعنوان یک مکمل دیده شود البته تجمیع کارها و فعالیت ها نیاز به کار کارشناسی دارد.

 وی اظهار امیدواری کرد که این طرح ،ساختارهای گذشته را تقویت و از موازی کاری جلوگیری کند.

کد خبر 8038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =