یک وعده غذای گرم برای نزدیک به 2هزارکودک زنجانی

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر از اجرا و بهره مندی 1 هزار و 500 کودک از یک وعده غذای گرم در مهدهای کودک حاشیه شهری و روستامهدها بصورت رایگان خبر داد و گفت: از این تعداد 13 مهد کودک حاشیه شهری و 35 روستا مهد تحت پوشش غذای گرم قرار می گیرند.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ، محمد محمدی گفت: هدف از اجرای این طرح کمک به کاهش سوء تغذیه بین کودکان 3تا6 سال در مناطق محروم ، کمک به جذب بیشتر کودکان در مهدهای روستایی و افزایش ضزیب نفوذ خدمات بهزیستی در مناطق محروم و کمک به رشد اجتماعی کودکان و جامعه پذیری موثر در تربیت بهتر کودکان و آداب غذا خوردن و رفتار اجتماعی و سازگارانه کودکان در مهدهای مناطق حاشیه ای و روستا مهدهاست .

وی افزود: این طرح به مدت 90 روز کاری اجرا می شود و کودکان علاوه بر دریافت غذای گرم مفید، آموزش های مربوطه در این بخش از قبیل مهارت های زندگی را نیز فرا می گیرند که در بزرگسالی نقش تعیین کننده ای دارد .

وی اظهار نمود : بهزیستی استان زنجان در راستای تحقق رویکرد فقر زدایی و توانمند سازی جامعه هدف ، ارتقاء شاخص های رشد و تکامل کودکان در ابعاد مختلف را مد نظر قرار داده و همچنین جلب نظر خانواده های روستایی و حواشی شهرها نسبت به برخورداری از برنامه های رشد محور مهدها را در برنامه های بهبود غذایی کودکان را از اهم وظایف اصلی خود می داند.

محمدی یادآور شد: تعداد 11 روستا مهد در شهرستان زنجان ،24 روستا مهد در خدابنده ، 3 مهد در ایجرود ،5 .مهد در خرمدره ، 3 مهد در ابهر و 2 مهد حاشیه شهری در شهرستان ماهنشان مشغول به فعالیت هستند که مجری این طرح نیز می باشند .

 وی گفت: این نهاد حمایتی تخصصی ضمن اجرای این طرح، کلاس های آموزشی ویژه برای والدین ، مربیان و مراقبین کودک در زمینه رشد ، تغذیه کودک ، ارتقاء آگاهی خانواده ها و ایجاد رفتار تغذیه ای صحیح در کودکان را نیز اجرا می کند..

وی افزود: این طرح بطور همزمان در تمامی روستا مهدها و مهدهای حاشیه شهری تحت نظارت بهزیستی استان  به اجرا درمی آید.

کد خبر 8020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد